[Epitesz-barkacs] vekony tarcsa flexbe

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 3., Cs, 10:16:26 CET

Balázs Bámer wrote:

> Gondoltam, hogy valami használati hiba lehet. Nem nyomom jobban, mint
> a menetes szárnál. Legalábbis legközelebb megfigyelem.

Hát ez az! Ha a tárcsa vágási felülete a tizede, te meg kb ugyanúgy
nyomod, akkor a kirepülő anyagban sokkal több lesz a tárcsából származó,
mint amikor nagy a vágási felület.

> Na legközelebb kísérletezek. Annyit meg nem kell vágnom, hogy
> körfűrészlapot vegyek emiatt.

Mivel egy ilyen tárcsak nem pár forint, érdemes kicsit több időt rászánni
használat közben. Valami olyasmi lehet a dolog lényege, hogy a szemcsék
kötőanyaga korlátos szilárdságú. Tehát, ha a szemcsére ható erő nagyobb
egy ilyen korlátnál, akkor inkább kifordul. Ha nagy a felület, amin a
tárcsa éle egyszerre érintkezik, ahhoz akkora erő tartozik, hogy már
lefulladna a gép. De egy lemeznél ez simán megeshet.