[Epitesz-barkacs] Fw: vakuum zacskoban?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Dec. 7., H, 08:43:48 CET

jhidvegi írta 8 Dec 2009  8:36 levelében:
> De jó, hogy a f~Nszakácsot én fogok most oktatni. :-)
Szerencsére nem csak az főzhet, aki fel tudja mondani a fizikáját :-)

> Eszembe jutott, az egyik lenne a konfittálás, de van egy másik, aminél még
> kisebb h~Nfokot használnak, és tovább is tart.
A másik a sous vide, nincs rá magyar kifejezés.
Épp a kettő közötti fizikai különbségeken törtem a fejem.
Konfitáláskor zsírral öntöd le, ezzel tartod távol az oxigént.
A sous vide során bevákuumozod egy zacsiba és ezzal tartod távol az
oxigént.
Mindkettőt lassan, egyformán alacsony hőfokon készíted el.
Nem érzem az igazi fizikai különbséget, csak amíg konfitálni bárki
tud egy fazék zsírban, addig a sous vide-hez méregdrága
berendezéseket lehet eladni (vákuumos csomagológép, tizedfokos
termosztátú vízfürdő, vákuum zacsi, spéci tapasz, amin át úgy
szúrhatod be a hús közepébe a maghőmérőt, hogy nem ereszti el a
vákuumot...)

Udv

szepygab
http://jokaja.hu