[Epitesz-barkacs] Pára...

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Dec. 10., Cs, 10:48:25 CET

Hofferek Attila írta 10 Dec 2009  10:36 levelében:
> Nem tudok, a lenti fürd~Nben van kád, ott fürödnek a gyerekek. Mi
> lefekvés el~Ntt a fenti kis fürd~Nben zuhanyzunk egyet, nagyon nem
> használjuk a lentit. Csak a teregetés, meg az a k.va gázbojler. Nem
> tudom hova lehetne még tenni a fregolit. Majd talán a padlásra, de el~Nbb
> ott is meg kéne sz~nnnie a páralecsapódásnak.
Mindebből én azt látom, hogy elég sok pára képződik odabenn ahhoz,
hogy a hidegebb felületeken le ne csapódjon.
Mindenképp azzal kezdeném, hogy mérném a páratartalmat, mielőtt
bármilyen nagyobb fúrásba, faragásba kezdenék.
A gázbojler és a szárad ruha ad ki annyi párát, hogy attól nagyon
magas legyen (70 % körül vagy fölötte). Ha ezt le tudod csökkenteni
50 % köré, akkor a problémáid nagyja megszűnik.
Kétféleképp járhatsz el.
Megfelelő mennyiségű légcserével biztosítod a páratartalom kordában
tartását, ami emelni fogja a gázszámládat.
Odabenn lecsapatod és így vonod ki a levegőből (pl. egy pártízezer
forintos légszárítóval), ez emelni fogja a villanyszámládat (igaz
valamelyest csökkenti a gázszámlát, hiszen az így betáplált energia
is a lakást fűti, de ez nem jó bolt).
Mindekettő olcsóbb, mint ha minden megpenészedik.
Ha kicseréled a nyílászárókat, akkor ez a pára megkeresi a hidegebb
falzugokat, és ott fog lecsapódni. Ezen segít valamit az épület
szigetelése, de ha sok a pára, az mindig fog találni olyan helyet,
ahol lecsapódhat, vagyis vagy a keletkezését kell csökkentsd, vagy a
távozását kell megoldjad.

Udv

szepygab
http://jokaja.hu