[Epitesz-barkacs] tarolt ho /tüzelés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 18., P, 19:56:28 CET

vajk fekete wrote:
> Kb ki is talaltal mindent, ami a temaban fontos!

Na ennek őszintén örülök. Beletrafáltam. :-)

> a felso legbevezetest hivjak szekunder levegonek. annak a dolga elehetni
> a gazokat, de
> nem taplalni a berakott nagy hasabok egeset.
>
> legjobb a kettot kulonvalasztani.

Persze, biztos, ha alapfűtő, komolyabb berendezésről van szó, de kb egy
sima kályha is megteszi, csak kell tudni használni.

> ez egy elgazosito kazan.

Nana! Ez nem politikai lista, itt nem lehet zsidózni! :-)

> egy meg ennyire sem ismert cucc a sved tomegkalyha. nagyon tudomanyos
> cucc! kvazi egy
> cserepkalyha, csak direkt sok tonnanyi tegla es egyag van benne. tenyleg
> 3 tonna egy
> atlagos darab. van egy nagyhomersekletu tuzter, onnan jaratokon megy a
> gaz egy utoegeto
> kamraba, ahol kap levegot, es kulon szepen eg kek langgal. aztan
> korbejarja az egeszet,
> es kimegy a kemenyen.

Ez tök jó lehet, sőt, ha bele lehet látni, látványnak is. Ugyanis ez pont
úgy, mint egy olajkályhában, amibe belenézve (akinek volt módja rá) látni,
hogy a légbefúvó nyílásoknál indul a kék láng. Tehát itt az égés fordított
alakú, az éghető gázokba fújódik be a levegő, és a levegő "ég". :-) Mintha
ő lenne az éghető anyag.

Ezek a svédek kell, hogy értsenek a dologhoz, mert ott aztán vannak kurva
hidegek.

> van a hotarolo tomeg nagyresze, nem mint egy vizes puffer, ahol 90 fok a
> max. ugy
> futenek vele, hogy egynap egyszer megrakjak, 2-3 ora alatt nullara leeg,
> es a retegeken
> szep lassan jon kifele a ho, a kulseje stabilan 50-60 fokos. aztan
> mielott a kulseje
> kihulne, megint egy begyujtas, ami a magot felfuti..

Így kell ezt csinálni, ha fával fűtenek. Nekem tetszenek azok a képek,
amiken faházak mellett, vagy más épületek pl lépcsőfeljárói alatt,
teraszok alatt szépen rendezetten fel van halmozva rengeteg fa. Jellemző
Svájcban és a németeknél, legalábbis ilyeneket láttam.