[Epitesz-barkacs] casio, beszédfelismerés - volt CR2032 kimerultseg?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 21., H, 10:10:25 CET

Zsolt wrote:

> talán ez ? sigmoid.hu

Sajnos ahhoz rövid az eszem, hogy emlékezzek.

> szóval megint ugyanott vagyok ahol egy évvel ezelőtt, van egy csomó
> beszédfelismerő, de vagy nem magyar vagy csak vezényszavak......
> és egyébként az angolt sem láttam működni, hogy mennyire jó vagy nem jó.

Én sem. Lehet, hogy a vakok intézetétől kéne kérdezni. Nekik ez, ha lenne
ilyen, nagy szolgálatot tenne - a szövegfelolvasóval együtt. Az utóbbi
biztos működik, már próbáltam korábban ezt-azt felolvastatni, amikor a
neten találtam írásműveket. Erre sem emléxem, hol, talán a MEK-ben van
ilyen lehetőség, hogy felolvassa gépi hang a könyvet. Meg lehet szokni.
:-)

> de nem értem a dolgot... ezek többnyire megvannak tanítva, tehát
> gondoltom
> valaki felovassa a szöveget és társítanak hozzá szavakat....
>
> akkor miből tellne ezt az adatbázist magyar szavakkal feltölteni....
>
> vagy rosszul gondolom ?

Szerintem meg is tették. Ami nehézséget jelenthet, hogy más-más orgánumok
vannak, és olyat nem könnyű biztosan csinálni, ami orgánumfüggetlenül
ismer fel szavakat. És akkor még a beszédhibák meg a tájszólások nem is
lettek említve. Ma biztos befuccsolna egy ilyen, amikor valaki álmegy
valahova, persze tudom, hogy ez mees téma. :-) A fiataloknak nem is
kellhet ilyen, mert ők jól látnak, van idejük pötyögtetni. Különben is,
órán nem illik beszélni, ha nem kérdeznek. :-)