[Epitesz-barkacs] Es az orromat is tiszticcsa

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2009. Dec. 22., K, 18:26:16 CET

Sziasztok!

Előre bocsátom, hogy az a 9m2 üvegfelület 5 darab kb. egyenlő nagyságú
felületből tevődik össze, ha valakinek kétsége lett volna :-).

Én még 10+ éve olvasgattam ezekről a thermo üvegekről, és elég
tisztességes megfontolások voltak a konstrukció mögött. A legnagyobb
problámának a két üveg távtartós összeragasztása tűnt. Úgy kell
lehetőleg hőhíd mentesen összeragasztani, hogy hosszú időn keresztül
ne tudjon elszökni a töltőgáz, és bírnia kell mínusz akárhánytól plusz
akárhányig, főleg bírnia kell az UV sugárzást, ill. úgy kell
beépíteni, hogy az ne tudja érni a ragasztást, el kell tűrnie bizonyos
mechanikai deformációt is stb., szóval korántsem egyszerű jót
csinálni. Mindezek alapján a ragasztás előregedése és az emiatt
elszökő/levegősödő gáz lehet a szigetelés romlásának oka. Akkor
viszont a teljes tömítést kellene körben cserélni +gázzal föltölteni,
vagyis gyakorlatilag újra kellene építeni a szigetelő táblát, csak
előtte még meg kellene pucolni az üveget a régi anyagtól. Szóvel nem
túl bíztató, bár az üveg önmagában is baromi drága.

Üdv
pi