[Epitesz-barkacs] (zalai havas) áramkimaradás automatozálása?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Feb. 1., V, 19:30:15 CET

On 1 Feb 2009 at 16:56, jhidvegi wrote:

> Mert nálunk rohadt sok a zsákfalu, meg egyéb ilyen kis település.
Nem értem az összefüggést.
A zsákfalu azért zsákfalu, mert csak egy út vezet oda.
Villanyvezetéket nem csak út mentén lehet vezetni.

Te is pontosan tudod, hogy a sérülésre kevésbé érzékeny
földkábeltől (pártíz kV szinten műszakilag nem probléma) a
többirányú betápig többféle módon biztosítható a szolgáltatás.
Tudom, mindez költség.
A földkábel esetén egyszeri többletköltség a létrehozás, viszont
a fenntartása, amortizációja jóval kevesebbet emészt fel.
Szerintem egyszerűen arról van szó, hogy a szolgáltató profit
érdeke ellentétes a szolgáltatási biztonság garantálásával, és az
állami felügyeleti szerv(ek) nem tudják (akarják) kikényszeríteni
a megfelelő színvonalat.
Ezzel elértünk a privatizáció körüli kérdésekhez, és gyorsan abba
is hagyom a gondolkodást.

üdv

szepygab