[Epitesz-barkacs] (zalai havas) áramkimaradás automatozálása?

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Feb. 1., V, 20:23:32 CET

On 1 Feb 2009 at 20:01, jhidvegi wrote:
> Vannak ügyfeleim, akiknél vannak ilyen kábelodavezetési feladatok. Egészen
> jelentéktelen teljesítmény (kisfeszen pl 3x100A alatti betáp) 1km-es
> körüli távon milliós költség! Városban!
Az pont a város miatt drága. Az utcai közműbekötésekhez szükséges
közmű egyeztetés Budapesten 18 (!) cég bélyezőjét igényli. Külön
kell nyilatkoznia az Önkormányzatnak, hogy a földes utca valóban
nem burkolt. A legszebb a BKV Trolibusz üzemágának beszerzendő
nyiltkozata arról, hogy a budafoki hegy 120 m hosszu,
zsakutcajaban nincs trolivezetek. Egesz Budan sincs, de ezt nem
lehet leszabalyozni, hogy a budai oldalon ki lehessen hagyni a
trolisokat.

Elég sokat jársz az országban. Biztos láttál már olyan lánctalpas
géet, amin marha nagy spulni van és éppen két falu között fektet
vezetéket. 100 m-es nagyságrendben képes naponta fektetni. Kell
hozza anyag es pár ember aki kezeli és pakolja fel rá az anyagot.
Nem akkora ördöngősség a vezetékfektetés a mezőn.

> Ne feledd, hogy a talajnak elég jelentős hőszigetelése
> van, márpedig egy középfesz kábelt nem lehet a talaj felszíne közelébe
> rakni. Ezért jelentősen túl kéne méretezni.
Ha ez így lenne, nem szakadtak volna le a vezetékek, mert
automatikusan megoldódott volna a leolvasztásuk, pont azon a
módon, amit javasoltál.
Szerintem nem engednek meg érdemleges melegedést a vezetékeken,
mert az igen jelentős veszteség lenne.

> Én még emléxem a régi időkből 180V-ra is, az ma már nem fordul elő. A
> legalacsonyabb fesz 224V, amit eddig mértem, a max pedig 230 fölött
> picivel.
Én még nem mértem 234 V alatti feszt :-)

> A karbantartási igény is jóval kisebb
Vagy csak azt mondják rá, és ez az eredménye.

> Szóval lehet visszasírni az állami vállalatot, de én nem teszem.
Olvastál tőlem ilyet? Vagy csak kiolvasni véled a levelemből?

Szerintem nem az a kérdés, hogy privát-e a tulajdonos, hanem az,
milyen feltételekkel vehette meg, milyen kötelezettségeket
vállalt és azokat betartatja-e valaki.
Maga a privatizáció az aktuális kormány pártállásától függetlenül
haladt, és volt bazi nagy üzlet. Legfeljebb az üteme változott,
de az jól mérhető az egy pártra jutó milliárdosok számán :-(

> A világon sehol nem az állami vállalat a nyerő egyetlen
> iparágban sem. Szemléletes példák a hajdanvolt állami
> autógyárak, pl a zsiguli.
Meg a kényszerből visszaállamosítot amerikai bankok, amiknek
magán tulajdonosai magasfokú gondossággal baszták el a rájuk
bízott pénzeket :-(

üdv

szepygab