[Epitesz-barkacs] hoszigeteles, futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 14., Szo, 10:07:37 CET

Balázs Bámer wrote:

> ajtó mondjuk 30 m2 (hőhíd miatt erős felülbecslés), mondjuk k=0,5
> padló (le lesz tolva az XPS az alap mellett) 80 m2, jó hőszigetelés
> mondjuk 155 m2.

A padlót másképp kell szemlélni. Úgy, hogy onnan meg oda nem jön/megy hő,
az egy nagy kondenzátor. Persze kivéve, ha közel van a talajvíz, és az
viszi el szépen a hőt.

Amúgy érdekes a számolás. Ha megcsinálnád ezt a 15 centi hőszigetelést,
meg némi túlnyúló árnyékolást az ablakoknál, hogy a téli nap besüssön, de
a nyári nem, már valszleg jó közel járnál a passzív házhoz.

Ha ezt kiegészítenéd egy, a ház alatt vagy akár mellett lévő
tizenköbméteres, hőszigetelt víztartállyal, amibe napkollektorral
begyűjtöd a nyári meleget mondjuk 90 fokos víz formájában, lehet, hogy max
szivattyúkat kellene működtetni, egész télen meglenne a fűtés és a hmv a
tartály és a napkollektor által.

Ez a gondolat engem is erősen foglalkoztat. Van egy ismerősöm, aki pp-ből
tud mindenféle kádakat meg béleléseket csinálni. Egy ilyen tartály úgy
nézhetne ki, hogy van egy betonsilóféle, ami ki van bélelve hungarocellel,
ez lenne beburkolva belülről pp lemezzel. Nem kör alakú kéne, hanem vagy
ellipszis vagy szögletes, mert a pp-nek jelentős a hőtágulása... ezt még
nem tudom, hogy kéne lekezelni. Lehet, hogy rugalmasan fel tudná venni a
hungarocell, lehet, hogy nem. Ki kéne számolni ezt is. Nem tűnik veszett
megoldhatatlannak.

Azért azt lefilmezném, hogy ha előadnál ilyesmit a nejednek, főleg olyat,
hogy a ház alatt akarod megcsinálni, a legnagyobb helyiség alatt egy
gödröt akarsz ásni... milyen képet vágna! :-)) Vagy ha bent akarod
elhelyezni, ahogy már volt róla szó (csigalépcsőben elhelyezett tartály).