[Epitesz-barkacs] hoszigeteles, futes

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Feb. 14., Szo, 11:46:04 CET

Szervusz HJózsi!

> A padlót másképp kell szemlélni. Úgy, hogy onnan meg oda nem jön/megy hő, az
> egy nagy kondenzátor. Persze kivéve, ha közel van a talajvíz, és az viszi el

Jaj, a talajvíz -16 méteren van. Gondolkodtam én is, hogy ez hogy
viselkedik. Valamennyi csak elmegy arra is. Mondjuk azért jó, hogy
nincs "rendesen" lehőszigetelve, mert akkor nem lenne meg ez a
kapacitás, ami akkor jó, ha télen elmegyünk valahova, és közben nincs
fűtés.

> Amúgy érdekes a számolás. Ha megcsinálnád ezt a 15 centi hőszigetelést, meg
> némi túlnyúló árnyékolást az ablakoknál, hogy a téli nap besüssön, de a
> nyári nem, már valszleg jó közel járnál a passzív házhoz.

Hááát, valami ilyesmi a cél. Az ablakok részben háromrétegűek lesznek
a párásodási probléma miatt (meg elég kicsi költséggel bővíthetők).
Kicsit szokatlanok lesznek, de ez van.

> Ez a gondolat engem is erősen foglalkoztat. Van egy ismerősöm, aki pp-ből
> tud mindenféle kádakat meg béleléseket csinálni. Egy ilyen tartály úgy
> nézhetne ki, hogy van egy betonsilóféle, ami ki van bélelve hungarocellel,

Ez milyen vastag? Ha mindig víz van benne, és beássuk a földbe, és nem
jár rajta teherautó, akkor kell köréje beton? Mert gondolkodtam
ilyenen, még az alapozáskor is néztem, hova lehet betenni a tíz
köbméteres tartályt (-: de mivel lóvé nem volt rá, nem kérdeztem meg a
feleségemet. Mondjuk ezen a képen
http://www.permanent.hu/kepek/solar/tankbuilding1.jpg
(www.permanent.hu oldalról) is beszédes a nő arckifejezése.
Azt nem engedte, hogy egy belső fallá vált félméteres falba az ablak
helyére bojlerbelsőket rejtsek a leendő napkollektornak. Igaz, nehéz
lett volna rendesen megcsinálni, mert csak gipszkartonos tákolás jöhet
szóba. Meg én is a tömör kisméretű tégla híve vagyok, ha falról van
szó. Az egész házban van 1 tábla gipszkarton meg 10 modern tégla
(Leier "aligvanbenneanyag" válaszfaltégla meg Ytong), pedig már csak
két közfal hiányzik.

Mondjuk ehhez a puffertartályhoz teljes központi fűtés kiépítése
szükséges, amiből csak a csövezés harmada van meg, a többi meg igen
sokba kerül. Ráadásul nem is igazán jó alacsony hőmérsékletű fűtéshez,
mert padlófűtés nem készült és nem is fog.

Még esővízgyűjtő tartály lenne jó olyan 20-30 m3, mert a kút nagyon
kemény vizet ad, de ez igen drága lenne most. (vagy teszünk rá, hogy
az unokák kertje elszikesedik-e) Meg hát első a hőszigetelés.

> ez lenne beburkolva belülről pp lemezzel. Nem kör alakú kéne, hanem vagy
> ellipszis vagy szögletes, mert a pp-nek jelentős a hőtágulása... ezt még nem

Akkor több helye van elmozdulni?

szia: Balázs