[Epitesz-barkacs] hoszigeteles, futes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Feb. 14., Szo, 14:34:23 CET

jhidvegi írta 14 Feb 2009  14:09 levelében:
> Csak akkor, ha van módja alakváltoztatásra. Pl ha szögletes, akkor a
> sarkok táján úgy tud elhúzódni a támasztó felületekr~Nl, hogy a többi
> részen a víz odanyomhatja a mögötte lév~N falnak. Ha kerek, akkor nagyon
> gáz, mert az egésznek összehúzódáskor ki kell bírnia az egész víznyomást.
> Ha ovális, f~Nleg, ha a végei kis sugarúak, ott el tud jönni a faltól. Na
> presze ez az egész akkor igaz, ha forró állapotban fexik fel mindenütt.
Szerintem egy ilyet úgy kell tekinteni, mint egy lufit. Nincs saját
merevsége, tartása, a víz mindig nekinyomja a tartófalnak.
Én inkább arra figyelnék, hogy a fal simára legyen vakolva, és
kerüljön rá egy jó réteg geotextil, hogy azon csússzon a PP és ne
dörzsölődhessen ki.
Alighanem vastagabb fóliából (tófólia ?) csinálnék vízzáró bélést egy
szilárdságilag méretezett építménybe.
Esetleg az építményt kettős fallal csinálnám, és ha kell, a közét
kiönteném perlittel.

Udv

szepygab
chef_kukac_foszakacs.hu