[Epitesz-barkacs] Zsoltot keresnem + klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 03:28:55 CET

Tanács Dávid wrote:

> [...]

Ma már nincs a bótban olyan klíma, amit nyugodtan magad beüzemelhetsz? Nem
akarom újrakezdeni a témát, de akár az archívumban, akár máshol
megtalálható több leírás is, hogy klímás nélkül is hogy lehet beüzemelni
egy ilyen dögöt.

Persze lehet, hogy a gari elvesztése kellemetlen érzés az elején, de 5 év
tapasztalat alapján mondom, hogy ezek a gagyi klímák is hallatlan
megbízhatóak. Csak elektromos és szerelési hiba jött eddig ki, amiket
magam is tudtam orvosolni. Utóbbi miatt még gázfeltöltésre is szükség
volt, az is ment.

És a hiedelmekkel ellentétben az 5 év alatt előforduló legmínuszabb
időkben is csodásan működött mind. Ez a COP2 gondolom azt jelenti, hogy
COP=2. Nem igaz. Biztosan több súlyos mínuszokban is. Onnan tudom, hogy
van itt egy faház, amit 2kW-tal már csak úgy lehetett kifűteni, hogy ha
hideg is volt, már csak a szoba rész volt meleg. Amióta egy 2,6kW-os klíma
fűti, azóta ilyen nincs. Most már persze plusz hőszig. is fel van rakva,
de volt, amikor nem volt, eredeti állapotban is tudott kinti -6 fokban
bent olyan hőség lenni (más miatt volt rá szükség), amit képtelenség lett
volna azzal a 2kW-os elektromos fűtőtesttel megcsinálni. +26 fok volt.
Eközben a hálózatból a neki megfelelő kb 800W-ot vette fel, de 1000-nél
biztosan nem többet.

Még mindig nem vagyok tisztában teljesen azzal, hogy mitől függ pontosan
ez a COP, de olyan tapasztalatom kezd kibontakozni, hogy akkor jó, amikor
meleg helyre dolgozik. Hiába van kint -10...-15, ha bent meleg van, ontja
a hőt, mint állat.

Amikor a kinti időjárási viszonyok miatt nagyon hajlamos a lederesedésre,
akkor lenne jó, ha inverterers lenne. Az is le fog deresedni, de azért
kevésbé, mert a kevésbé hideg kinti levegőből lehet, hogy kisebb
teljesítménnyel is ki lehet húzni a hőt. De ez csak akkor oldja meg a
dolgot, ha a kültéri páratartalom nincs 100%. Ha megvan annyi, pl köd van,
akkor mese nincs, mindenképpen lederesedik. De a gagyinak is van jó
leolvasztó programja. Na ekkor az átlagos COP akár szar is lehet valóban,
de még sosem volt emiatt hideg bent.

Lehet, hogy egy többszázezer Ft-os inverterest én is inkább üzembe
helyeztetnék valakivel a gari miatt, ha még sosem lett volna klímám. De ma
már lehet, hogy nem tenném azzal sem. Nagy pech kell hozzá, hogy szart
vegyen az ember.