[Epitesz-barkacs] nyomáscsökkentő

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 09:53:37 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Ha mar nyomascsokkentunk.
> Allithato nyomascsokkentonk van, rogton az epuletbe bejovo
> vezetekben. Van rajta nyomasmero is, azon 3 bar nyomast
> allitottunk be. Ez a nyomas vetelezeskor leesik, kozel 2 bar-ra.

És miért ilyen kicsit? Szerintem 6 bar körül volna a normális nyomás, de
én 4-nél kevesebbet nem állítanék be, ha volna rá módom. Kellemetlen is,
időben is nagy veszteség, még egy liter víz kivétele is jelentős időbe
telik. A kerti locsolás teljesen ellehetetlenül.

> Egy ilyen nyomascsokkentovel tulajdonkepp a statikus nyomast kell
> beallitani, vagy a folyas kozbenit?

Már a kérdés felvetülése is bizarr. Neki az lenne a dóga, hogy amit
beállítasz, azt tartsa. De ha már..., akkor belőném 5 bárra a statikus
nyomást, és abban bíznék, hogy így meglesz 4, amikor kinyitnak egy csapot.

Olyan sajnos csaknem lehetetlen a szokványos víz betáp és csőhálózati
megoldásoknál, amiket családi házakban alkalmaznak, hogy ne lehessen
észrevenni, ha másik csapot kinyitnak. Ahhoz az kéne, hogy minimum
3/4-edes csővel legyen szétvíve a víz mindenfelé, jóval nagyobb legyen a
beállás, és jelentős fojtás legyen minden egyes vízvételi helyen.
Megintcsak az elektromos hálózat analógiájára.

Pl itt a kerticsap, ami mindjárt a vízóránál van úgy 2 m-en belül,
iszonyat vízáramra képes. Pl rányitom egy vödörre, amit ráakasztok, lehet,
hogy nem marad benne víz, mert ahogy belemegy, postafordultával ki is
megy. :-) Másodpercek alatt lehet egy vödör vizet venni. Szerintem néha
több van, mint 6 bar, de még sosem mértem. Az utcán nagyon derék, kb
150-es vagy 200-as fekete PP cső megy.