[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 00:07:28 CET

Balázs Bámer wrote:

> Pedig nekünk is kiáll belőle, pontosabban a füstcsőből egy tengely,
> amivel el lehet zárni majdnem teljesen a füstcsövet saválló lemez
> szeleppel.

Hát az elég gáz! Szerintem, ha tömített a kályha teste, akkor nem megy ki
belőle semmi, ha a bejárat le van zárva. Ha mégse teljesen tömített, akkor
a résenek beszivároghat a szoba levegője, és azzal távozik némi meleg is.
Na de ha ugyanez az ábra, tehát nem teljesen tömített a kályha, és
elzárják jól a kijáratot, akkor oda lehet veszni, mert ki fog áramolni
mindenféle nem élettel összeegyeztethető gáz.

> Két stabil állapota van: a fénycső gyújtótrafó lehúzza,
> vagy a gumipók vízszintesbe:
> http://www.bamer.hu/tmp/gumipok.png
>
> Persze lehetne elegánsabbra venni, pl. valami szép régi réztárgy úgy
> fölszerelve a tengelyre, hogy mindkét állásban a függőlegessel 45
> fokot zárjon be fölfelé állva, csak a függőleges más-más oldalán.
> Addig is éljenek az ideiglenes megoldások (-:

Sajna nem látom, hogy hol a kar. Na belenagyítottam, elsőre úgy látszott,
hogy a gumipókon lóg a fénycső fojtó. Szóval a falból áll ki a kar, és a
fénycső fojtó tartja nyitott állapotban a kéményt?

Ugye van CO érzékelőtök!