[Epitesz-barkacs]gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Zsolt epitesz at telectronic.hu
2009. Jan. 2., P, 08:53:17 CET

> Ezért aztán a bemenetnél kell fojtani, és - szerintem - csak ott. De ott
> is korlátozottan, ha nem akarnak robbanást is tapasztalni.

Szerintem is csak a bemenetnél szabad fojtani.

mert többnyire az ember jól megpakolja a kályhát este, hogy sokáig égjen, de
szerintem addig nem szabad a kiáramló égéstermék útját leszűkíteni amíg a
kályhában parázs van.

szerencsétlen helyzetben szerintem baleset is lehet belőle.

tehát leszűkíti a füstcsövet, hogy ne égjen annyira tegyük fel, hogy éjszaka
megváltozik az időjárás és jó melegfront érkezik erős széllel, rossz esetben
le tudja állítani azt a kis huzatot a kémyénben ami éppen van, de az
égéstermék keletkezés ettől még nem áll le és az valahova szeretne eljutni,
de mivel nagyon kevés oxigént kap így sok lesz a CO, ez kijut a szobába.

a többit mindenki fantáziájára bízom.

én nem merném a füstcsövet szűkíteni.

valami persze szükséges a szabályozásra, pl. a hamuzó ajtón keresztül a kis
állítókkal szokták, vagy nem túl biztonságosan az ajtó kisebbre nagyobbra
történő kinyitásával szokták.