[Epitesz-barkacs] parasodas 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 18:18:46 CET

Balázs Bámer wrote:

> Mire gondolsz, hogy hideg lehet más okból?

Arra, hogy ugyan a helyiségben mondjuk 17 fok van, mint írod, de ott az
ablaknál csak 12 vagy más jóval alacsonyabb. És az ablak felületén meg
talán 9 vagy ilyesmi.

> Most néztem meg, 17 fok 50
> rel% (nemrég szellőztettem), a páratartalom-mérő jó, nemrég
> kalibráltam.

Hogyan kalibráltad?
Amúgy érdekelne az is, hogy a kiszellőztetés után lemegy 50%-ra, de vajon
mennyi idő múlva tér vissza az eredeti kb 65%?

> Melegebben nem tud aludni a gyerkőc (vagy lehet, hogy meg
> kéne próbálni több fűtéssel kevesebb ruhával, takaróval?

Az nem rossz, ha a gyerkőc a hűvöset szereti. Nincs istálló? :-) Benne
jászol? :-)

> Ezt javasolta Mágus is, nem jó. Túl sok az üvegtábla az osztások
> miatt.

Értem, de elég lehet egy nagy felületet kinézni valahol, és oda
elkészíteni.

Az a ciki tudod, hogy ez a páratartalom teljesen okés lenne egészségileg,
nem szárad ki senkinek az orr- és garat- meg egyéb nyálkahártyája, szóval
mégiscsak az ablakot kell megcsinálni jóra. És ez talán a legegyszerűbb
is. Kár mégegy ilyen termo üveg pluszban felrakva... De a zsalugáteres
módi se rossz, sőt, ideiglenesen még az se, ha kintre éjszakánként felrax
egy beszabott hungarocelltáblát, amíg nincs végleges megoldás.

> Na ez jó lehet, bár úgy kéne megcsinálni, hogy be ne tudjon jutni a
> csapadék sehogy sem.

Ez nem nehéz megcsinálni, a lényeg, hogy akármilyen résen be tud jutni a
levegő, ahhoz ne férjen csapadék. Pl a felső szélén nem lenne tömített, de
lenne takaróléc vagy mifene. De biztos tudnál valami vékony járatot
pluszban létrehozni, hogy rendes légcsere is lehetséges legyen, csak jó
lassan.

> Belülre szoktak ilyet rakni, bár amit találtam,
> ritka gusztustalan:
> http://www.foek.hu/korkep/termek/30010.html

Hát igen. É nem így gondoltam, hanem úgy, hogy rendesen az ablak rész
legyen, tehát saját nút, meg minden. Azért kívülre kéne, mert ezt biztos
nem tudod úgy tömíteni, mint a meglévő termoüveg van, és ha nincs tömítve,
akkor fontos, hogy a kisebb nedvességtartalmú levegővel legyen a köztes
tér kitöltve.