[Epitesz-barkacs] parasodas 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 20:44:36 CET

szepygab at fw.hu wrote:

> Szárítós mosógéphez:
> Nekünk van, 10 éve tán 10x használtuk a szárító funkciót. Nincs
> levegő kivezetése, belül keringet. Villannyal felfűti a levegőt,
> ráfújja a ruhára, majd a párás levegő csatonájának falára,
> kívülről csapvizet permetez. Ezen a hideg felületen lecsapódik a
> vízgőz, és a szivattyú kinyomja. A folyamat 1 - 2,5 órát tart,
> közben rengeteg villanyt és vizet fogyaszt.

Hát ez elég szar megoldás, nemtom, ki találta ki. Biztos akkor, amikor még
az energia és a víz pocsékolása semmi problémaérzetet nem jelentett a
fejekben.

> Legegyszerűbb lenne csinálni egy szárítószekrényt, de mivel itt

Egyszer egy ismerősöm a lihthofba vezető kis helyiséget csináltatta meg
ilyen mosó-szárító helyiségnek az én ötletemre. Nagyon-nagyon bevált neki.
Elég másfél m2. Fregoli fel, alatta lehet matatni a mosógéppel. Ha befűt
egy vacak villanyfűtéssel akár, simán létrejön mindenféle hőszigetelés
nélkül is valami 40-50 fok meleg is, abban meg nagyon gyorsan száradnak a
ruhák. Ha még hőszigetelést is tenne valahova (ott ez nem ment volna),
akkor ugyanez jóval kisebb energiával megoldható.

Szerintem ilyen mosó-szárító helyiségeket kéne a lakásokba tervezni.