[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 22:53:07 CET

vajk fekete wrote:
> csakhogy 180V-on joval nagyobb aram kell follyon.

Stimmel.

> a ruszki gazvezeteknek meg pont az a fo tulajdonsaga, hogy maxon megy
> kb egesz telen. nem lehet novelni a "ampert" sebesseget, mert eleve a
> maxon megy.

Neked vannak konkrét infóid? Vagy csak úgy mondod, hogy ez az ábra.

> nemtudom ujat mondok-e: az egesz gaztemanak az a lenyege, hogy a
> "rez" bazi draga. tehat a cso kapacitasa, ami jon, az draga, ezert a

Hogy jön ide a réz? Csak nem azt akarod mondani, hogy a gáz rézcsövön
jön?! Én itt láttam budafokon egy gázelosztó alállomáson, hogy csupa
acélcső volt. Most már felszámolták valamiért.

> cso csak akkora, hogy 12 honap alatt at tud jonni annyi, mint amennyi
> nekunk egy evben kell.

Ez már csak azért se lehet igaz, mert fel tudták tölteni a kb másfél
hónapnyi igen kemény téli fogyasztáshoz elegendő valami 3,1 milliárd m3-es
tározókat. Szóval több kellett, hogy jöjjön évente, mint amennyi a
fogyasztás.

> el, az megy a taroloba. telen meg a fogyasztas kb ketszer akkora mint
> ami jon az oroszoktol, a masik fele a tarozobol jon.

Logikus lenne, de a tározókhoz eddig még nem nyúltak, mint kiderült,
szóval akármilyen rohadthideg is van, most az az ábra, hogy az egész
fogyasztást a csövön jövő nafta állja. Vagy valakik rohadtul nem a
valóságot mondják.
Nem is tudom, hogy van-e Mo-on akkora tározó, amekkora az elképzelésed
szerinti működéshez kellene. Ha a téli és nyári fogyasztás mondjuk 1:4
arányú, akkor a csövön csak a téi fogyasztáshoz szükséges mennyiség kb
62%-a tud jönni. Tehát a tározónak bírnia kell a 38%-ot végig, ami
megfelel kb 2,3 havi fogyasztásnak. Mivel a másfél havi 3,1 milliárd m3,
ez 4,8 milliárd m3 kellene, hogy legyen, ami mostanra már kicsit ürült
volna. De erről a tározóról sehol nem hallani, csak a 3,1 milliárdosról,
amihez még nem nyúltak, csak fel van töltve.

> es a tarozo ki-be taplalasi kapacitasa is kb a hataron van. ha bazi
> hideg van, akkor kb annyi az orszag fogyasztasa, mint ami a maxi
> kitarolasi kapacitas+a csovezetek kapacitasa. szoval ha a csovon
> kevesebb jon, hiaba van a tarozoban egy csomo, akkor is ellatasi
> gondok lesznek.

Ez így van, azt mondták, hogy hiába van ott a tárolt mennyiség, a
kitározás is korlátos. De arról nem volt szó, ez most már műbe lenne véve.