[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek
Mágus Bérprogram Demo
magus.demo at dpg.hu
2009. Jan. 17., Szo, 12:28:24 CET
Erdos Zoltan <silverst at t-online.hu> 2009.01.17. 10:45:46 +1h-kor írta:
> szia!
>
> Mágus Bérprogram Demo wrote:
>
> > szkóp nélkül csak elvi szinten jól gondolom-e:
> >
> > 1) "kerékpárdinamó" (tudom, hogy generátor) kézzel pörgetve
> > "nagyon darabosan" forgatható, tehát ennek alapján
> > nem színuszos, hanem inkább "négyszögjel" keletkezik?
>
> a nagyon darabossagnak mechanikai okai lehetnek. ha terheles nelkul
> forgatod, nem szabad eszrevenni a polusokat.
> negyszoget nem tud termelni, legfeljebb nem tsizta szinus a szogsebesseg
> valtozas miatt..
http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/boschmotorteszterek.pdf -
ennek a 13. oldalán van az a kép, amin 14,3V van és alatta
van a levágott tetejű színusz, ami tényleg olyan nem színusznak látszik
> > 2) az autó gyujtótrafója amikor a kalapács megszakítja,
> > négyszög jelet kap, mármint +12V és nulla (test) között?
> > és a szikrakeltéskor "kisül" a vasas rész "telítődése?"
>
> ez sem tiszta negyszog. mivel indujtiv terheles van rajta. annak meg van
> visszahatasa a meghajto aramkorre. kulon tudomany ennek a kivedese
> (vedodioda, stb) maradjunk abban hogy tuske(sor)
http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/boschmotorteszterek.pdf
a 13. oldalon a "primer gyújtáskép"?
> > "mit szólna" a trafó, ha egyszer (test lenne a -12V) és +12V, majd
> > (test lenne +12) és -12V jelet kapna (minthaha 4 kapcsolótranyó
> > pofozgatná) akkor a nagyfesz. oldalon is "váltóáram" jellegű lenne?
>
> a traforol mndig valtoaram jon le... csak a 0 pontja a kerdes :-)
> tehat, ha csak pozitiv jellel kapcsolgatod akkor pozitiv lesz a masik
> oldal is. specialisan az oszzekotott tekercsu (auto)trafonal nem valosul
> meg a galvanikus levalasztas, tehat itt ertelmezheto a kozos "0" hoz
mondjuk én a közös nullára (ami mintha a testre kötést jelentené)
ide hol a mínusz, hol a plusz kerülne (és a primer oldal másik felére
a pont ellentétes polaritás)
tehát mindig másik jellel kapcsolgatnám, akkor a "tű" hol felfelé,
hol lefelé mutatna
igazából pl. 3000 ford/perc az kiadhatja az 50Hz/sec -et
és kis kitöltési tényező lehetne egy ilyen tűszerű impulzus?
> kepest polaritas, de mint irtam, a trafo induktive annyi tranziens
ezen a bosch teszter képen egy jó nagy tű és utána egy sokkal kisebb
(de hosszabb) lecsengést látok
> termel, hogy szkopon is jo maszatos jel lesz. Ha van a kozeledben
> autoszerelo, kerd meg egy gyujtasszkop abra megnezesre...
> amugy akozositett autotrafo valtakozo polaritasu megtaplalasa eleg /verz
> megoldasnak tunik a szememben :-)
További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról