[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jan. 17., Szo, 12:28:24 CET


Erdos Zoltan  <silverst at t-online.hu> 2009.01.17. 10:45:46 +1h-kor írta:

> szia!
> 
> Mágus Bérprogram Demo wrote:
> 
> > szkóp nélkül csak elvi szinten jól gondolom-e:
> > 
> > 1)  "kerékpárdinamó" (tudom, hogy generátor) kézzel pörgetve
> >     "nagyon darabosan" forgatható, tehát ennek alapján
> > nem színuszos, hanem inkább "négyszögjel" keletkezik?
> 
> a nagyon darabossagnak mechanikai okai lehetnek. ha terheles nelkul 
> forgatod, nem szabad eszrevenni a polusokat.
> negyszoget nem tud termelni, legfeljebb nem tsizta szinus a szogsebesseg 
> valtozas miatt..

http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/boschmotorteszterek.pdf - 

ennek a 13. oldalán van az a kép, amin 14,3V van és alatta
van a levágott tetejű színusz, ami tényleg olyan nem színusznak látszik
  
> > 2) az autó gyujtótrafója amikor a kalapács megszakítja,
> > négyszög jelet kap, mármint  +12V és nulla (test) között?
> > és a szikrakeltéskor "kisül" a vasas rész "telítődése?"
> 
> ez sem tiszta negyszog. mivel indujtiv terheles van rajta. annak meg van 
> visszahatasa a meghajto aramkorre. kulon tudomany ennek a kivedese 
> (vedodioda, stb) maradjunk abban hogy tuske(sor)

http://www.bosch.hu/products/diagnost/pdf/boschmotorteszterek.pdf 
a 13. oldalon a  "primer gyújtáskép"?  

> > "mit szólna" a trafó, ha egyszer (test lenne a -12V) és +12V, majd 
> > (test lenne +12) és  -12V jelet kapna (minthaha 4 kapcsolótranyó
> > pofozgatná) akkor a nagyfesz. oldalon is "váltóáram" jellegű lenne?
> 
> a traforol mndig valtoaram jon le... csak a 0 pontja a kerdes :-)
> tehat, ha csak pozitiv jellel kapcsolgatod akkor pozitiv lesz a masik 
> oldal is. specialisan az oszzekotott tekercsu (auto)trafonal nem valosul 
> meg a galvanikus levalasztas, tehat itt ertelmezheto a kozos "0" hoz 

mondjuk én a közös nullára (ami mintha a testre kötést jelentené)
ide hol a  mínusz, hol a plusz kerülne (és a primer oldal másik felére
a pont ellentétes polaritás)  
tehát mindig másik jellel kapcsolgatnám, akkor a "tű" hol felfelé,
hol lefelé mutatna

igazából pl. 3000 ford/perc az kiadhatja az 50Hz/sec -et
és kis kitöltési tényező lehetne egy ilyen tűszerű impulzus?

> kepest polaritas, de mint irtam, a trafo induktive annyi tranziens 

ezen a bosch teszter képen egy jó nagy tű és utána egy sokkal kisebb
(de hosszabb) lecsengést látok
 
> termel, hogy szkopon  is jo maszatos jel lesz. Ha van a kozeledben 
> autoszerelo, kerd meg egy gyujtasszkop abra megnezesre...
> amugy akozositett autotrafo valtakozo polaritasu megtaplalasa eleg /verz 
> megoldasnak tunik a szememben :-)

 


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról