[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Jan. 19., H, 16:39:52 CET

jhidvegi wrote:
> Egyáltalán, a fénycső maga dimmelhető? Olyan érzésem van, hogy ha nem
> elég nagy az áram, a végeiben a wolframszál nem lesz elég meleg, ezért
> kicsi az emisszió, és jó nagy feszültséget igényel, hogy mégis
> fennmaradjon az áram.

Irtam mar joparszor itt amikor ez szobakerult, hogy a dimmelheto
fenycsoelotetnek altalaban mind a 4 vezeteket be kell kotni, a vegein a
futoszalakat futeni kell ha le van dimmelve hogy legyen emisszio.

A Varilight (varilight.co.uk) allitolag megoldotta hogy 2%-ig le lehet
dimmelni egy (kompakt)fenycsovet, amikor a kiallitason voltam 1.5-2 eve meg
nem volt kesz, nem lattam mukodes kozben milyen.

> Másik kérdés: mit szól egy fénycső, ha mondjuk 40W-os, és mekkűdik
> 58W-tal? Csak nem azt mondja, hogy purc? :-)

Egy darabig biztos elmegy, szerintem csak az elettartama valtozik.

Na persze, ertelmezes kerdese, ha rogton tonkremegy, akkor is csak az
elettartama valtozott. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))