[Epitesz-barkacs] szkop nelkuli kerdesek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 20., K, 14:59:13 CET

vajk fekete wrote:
> csakhogy normal esetben az izzoszal arra van tervezve, hogy a foaram
> kelloen melegen/emissziokepesen tartsa, egyebkent meg hogy be
> lehessen bikazni a direkt futessel. magyarul ket fenycso kozott
> azonos futoszalhomerseklethez durvan eltero futoaram tartozhat, mert
> tokmindegy mekkora az ellenallasa, csak tuti bemelegedjen a gyujtas
> alatt. igy nem nagyon lehet hozza intelligens futest csinalni.

Nem intelligens fűtésre gondoltam, hanem arra, hogy a gyárban
kikísérletezik (megmérik pl inframérővel vagy a wolfram ellenállásával) a
wolfram hőmérsékletét normál működés közben, aztán elkezdik csökkenteni a
csőáramot, és minden csőáramhoz keresnek egy olyan fűtőáramot, aminél a
wolframhőmérséklet azonos tud lenni. Természetesen egyféle előtét egyféle
csőhöz való, és a tipusokon belül talán csak nem csinálnak drasztikus
eltéréseket, ahogy a mondjuk 100-as izzók között sincs.

A működés közbeni visszacsatolás már ciki, mert ahhoz a ketyerében nagyon
gyors mérőre volna szükség, akár ohmot mér, akár optikázik, mert itt elég
nagy a freki, és akár egyik, akár másik mérése akkor végezhető csak
hitelesen, amikor épp nincs főáram vagy fény belőle.

Én persze továbbra sem vagyok híve a dimmelhető fénycsőnek általában.