[Epitesz-barkacs] padloburkolat

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 10:56:01 CET

Szervusz HJózsi!

> Na jó, itt most rászálltak az építőanyagokra. Semmi gond, csak ne legyen
> kötelező! Az eps sem az, meg a poroton tégla sem. Azt sajna nem tudom, hogy
> az ytong miből van, de majd Szepygab megmondja, ha tudja. Még az is lehet,

Akkor még egyszer. Az idézett rendelet szerint a felhasznált
anyagoknak kell rendelkezniük ÉMI minősítéssel. Falazat esetén ez van
Porotherm, Leier, Mátratherm stb égetett téglának, betonnak (ha
megfelelő valaki készíti), Ytongnak, rönkfának (ha megfelelő valaki
hozza, készíti). Esetleg még a Fehérvári Téglagyár égetetlen
téglájának, de ebben nem vagyok biztos. Tehát falazatot EZEKBŐL
KÖTELEZŐ építeni.

Nagyon nem arról van szó, hogy VÁLYOGBÓL vagy SZALMÁBÓL KELL legyen,
hanem a föntiről. Felőlem mindenki abból épít, amiből tetszik, de ha
mondjuk tömör rézből csinálja, ne sírjon azért, mert drága és nem
lehet kifűteni (-:

Hiába van olyan sok évszázados technológia, amivel KÉTSZÁZ ÉVIG álló
házat lehet készíteni, az nem számít. Ytongot viszot még senki nem
látott harminc éveset (persze az Ytong nem rossz, biztosan sokkal
többet tud, mert komoly tudás van mögötte, csak az elv az érdekes).

Hasonlóan ott a kiváló bontott tégla, az sem használható. Pedig minden
érdek (a téglagyárat kivéve) azt mondja, hogy nem szabad kidobni.

szia: Balázs