[Epitesz-barkacs] padloburkolat

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jan. 26., H, 11:34:23 CET

Szervusz HJózsi!

> Sőt, pl az amcsiknál, ha elektromos okú tűz van a házban, és minden
> szabályosan volt szerelve, de kiderül, hogy a tulaj - szakember lévén -
> piszkálta, szerelgette vmelyik porcikáját a hálózatnak, könnyen meglehet,
> hogy elfelejtheti a biztosító helytállását. Ezen az alapon nem lepne meg, ha

Ez rendben is van. Veszítse! Ha agyonvágja a feleségét, gondolkozzon
rajta! Mondjuk ezt én sem engedném meg, illetve büntetném, mert ez
sokkal hamarabb és sokkal biztosabban okoz életveszélyt, mint akár a
tapasztás nélküli szalmafal.

> akkor nem fog bekerülni a fenti lajstromba a többi közé. Sőt, ha magad
> kezdesz el agyagból egy spéci alakú téglát otthon kiégetgetni, az se biztos,
> hogy átmenne. Ugyanis marha veszélyes lehet. Pl leszakad a bazi súlyú
> födémtől, és odavesznek, akik bent vannak. Pedig tégla! Csak nem valami

Azért ez már ritka. A többség mesterrel építtet, a házakat azért látja
építész, aki általában tudja, mit lehet rárakni, és ez a kettő
túlnyomórészt elég arra, hogy ilyen ne forduljon elő. Ha mégis,
vállalja a felelősséget. Akár úgy, hogy az engedélyben alá kell írnia,
hogy egyedi megoldások miatt ő visel minden terhet, nem az építész
vagy a kivitelező.

> ugyanúgy... Azokban a 200 éves házakban, amik véletlenül épen maradtak az
> idők során, biztos nem volt bevezetett víz, villany stb. És nem
> lakótelepszerűen voltak elhelyezve. Egy-egy skanzent nézegetve úgy vadásszák

Persze, mert ha elhanyagolt marad, hamar odalesz. Ha kicsi, letolják,
jön helyébe az új. Ha nem divatos, netán komfort nélküli, dettó.

Abban igazad van, hogy akárhol, pl. belvárosban ne lehessen ilyet
csinálni. Nem véletlen, hogy nálunk nem divat az emeletes vályogház,
pedig a Közel-Keleten elterjedt.

> Na ezt nem tudtam. Mennyiben nem használható? Nem szabad belőle házat
> építeni? Ki kell dobni a sittre? Meglep, mert sokszor láttam már, hogy
> bontott téglát használnak. Persze csak a kisméretűt, mert a lyukacsosokat

Semennyiben. Nincs ÉMI engedélye. Ki kell dobni a sittre, vagy
kutyaólat, kerítést, szobortalapzatot, egyéb nem engedélyköteles
építményt emelhetsz belőle.

szia: Balázs