[Epitesz-barkacs] jo a vakummom

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 4., Szo, 10:03:42 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha töltethiányos, a hőmérséklet és nyomás összefüggés
> végig megmarad? (mint a pb palackban az utolsó kanálnyi szaftig)

A működés közbeni nyomás valszleg nem marad meg. Akkor sem, ha az
összetétel változatlan. Arra gondolok, hogy ha kevesebb a töltet, akkor a
szívó oldalon elfogyhat, ezért a kompresszor nem tud a nyomó oldalon már
akkora nyomást produkálni, tehát ott alacsonyabb lesz a hőfok, a szívó
oldalon is, de mivel kevés, így az ottani hőcserélőnek nem az egésze lesz
hideg, hanem csak egy kis része. Ilyet már tapasztaltam.

Ha viszont egyenletesen meleg meg hideg a két hőcserélő, akkor elég a
töltet, de így is lehet hőfokcsökkenés a meleg oldalon, és növekedés a
hideg oldalon, a kompresszor kopása miatt. Nem tud annyit szállítani, nagy
a résveszteség. Ettől valszleg elszáll a COP is. Ezt kéne megmérni.

> de akkor hogyan veszem észre, miket méricskélve tudom detektálni a
> töltethiányos működést, hogy pl. elveszett 10%-nyi szaft?

Fogalmam sincs. Szerintem sehogy, illetve akkor lehetne észrevenni, ha
pont annyit töltöttek bele, amennyit fel tud szívni, tehát pont elfogyna
már a szívó oldalról. Ha ekkor még elszáll valamennyi, akkor a szívó
oldalon a hőcserélő egy kisebb részében párolog el a folyadék, ott deres
lesz, arrébb meg nem. Ekkor ugye a nyomó oldali nyomás is kisebb lesz, meg
a szívó oldali is. Ezt tudod mérni.

Ha viszont van felesleg a rendszerben, akkor ezt - szerintem - nem lehet
mérni, de nincs benne gyakorlatom. Meg azt se tudom, hogy ha a szívó
oldalon nem párolog el az összes lé a hőcserélőben, akkor mi lesz vele,
hova kerül. Ha máshol párolog el, akkor oda hőnek kell mennie valahonnan.
Lehet, hogy a kompresszorban van ilyen tartály? Valahol kell lennie, mert
amikor indítom a berendezést, valahol léteznie kell a lének!

> a szivárgás esetén az olaj bennemarad? (ha jól értelmeztem)

Attól függ, hol történik a szivárgás, és milyen üzemállapotban. Ha Nekem,
amikor ledobta a zárókupakok homloklemez részét a nyomás, azon a
környéken, ahol tehát elszökött a gáz, ott minden eléggé olajos lett.