[Epitesz-barkacs] melegedo hosszabbito

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 23., Cs, 11:37:24 CEST

Zsolt wrote:

> nekem a kedvencem egy 6-os elosztó amire az van írva, hogy 3500 W
> !!!!!!!
> persze a drót az kb. 3*1-es lehet... :) ja és az ára 450 ft volt.
>
> ki akarja kipróbálni a lakásában örizetlenül,
> hogy tényleg tudja a 3500 W-ot ? :))

Szerintem tudhatja. Legalábbis a zsinór.
Kiszámolgattam: az áram kb 15A, tehát az áramsűrűség 15A/mm2. Megmértem
egy ilyen kábel külső átmérőjét: 7,5mm körüli.
A vezetéken keletkező felületi hőáramsűrűség 3,8W/dm2, szóval ha a
helyiségben 22 fok van, akkor kb 50 fokra melegszik a kábel, ha szabadon
lóg. Ha hozzáér valamihez, ami viszi picit a hőt, akár hidegebb is lehet.
Nem egészséges, de ezt tartósan is bírhatja.

A kapcsoló, ha van rajta, más tészta, abból azért nem nehéz 16A-eset
elkövetni. Az aljzatoknál nincs gond. Ma már lemezek viszik bent az
áramot, sokszor ponthegesztve vannak, nem csavarozva a kötések, max a
kábelnél van 3 csavarkötés. Ha a 3500W nem egy konnektorlyukból folyik ki,
hanem legalább 2 felé oszlik nem úgy, hogy az egyiken van 1W, a másikon
meg 3499W, pláne nincs gond.

> de egyébként simán lehet perelni a boltot ahol árulják.

Ahhoz be kéne bizonyítani, hogy valamilyen szabványnak nem felel meg. Pl
ha a melegedésére találsz valamit. Meggyújtani nem fog vele sikerülni
semmit se. Hacsaknem összetekered a kábelét, hogy egymást felfűtsék. Ez
amúgy alapfeltétel mindenféle kábelnél, hogy nem szabad összetekerve
használni. Le is szokták írni.