[Epitesz-barkacs] homokszívó

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Júl. 29., Sze, 17:35:50 CEST

Zsolt wrote:

> nem spriccel az......

Elhiszem, nagyon nem vagyok otthon gyakorlatba a kutakban.

> de egyébként is kútgyűrűnként spriccel, azt is csak addig amíg a
> következő
> gyűrűt lefelé el nem éri a vízszint, mert ekkor a felső megszűnik
> sprickölni.

Aha. Végülis lehet. Arra gondoltam, hogy ha több gyűrűnyi víz veszi körül
a kutat, akkor igen gyorsan és folyamatosan kell kiüríteni, ekkor kell,
hogy több gyűrűközből is spricceljen.

> na majd csinálok valami videót egy vízkirántásról, ahol spriccelésről
> szó
> sincs, bár oldalt folyik be víz.

Ezt szívesen megnézem.

> Jó pénzért bevállalom azt is, max nem kell többet olvasnotok a
> hülyeségeimet
> :)

Ha előre megírod, hogy mikor mész le ilyen kútba, és hogy ha pár órán
belül nem írsz, hova menjünk, akkor megmenekülhetsz.

> szerintem 50 méter mély ásott kútból nagyon kevés van, talán azt hiszem
> pont
> neked van ilyen,

Nem, nekem semmilyen kutam nincs.

> de egyébként ilyen mélységben már csak fúrnak, mert sokkal
> olcsóbb ÉS sokkal gyorsabb mint egy ilyet megásni.

Kétségtelen. Azért régen biztos csináltak ilyet is. Szó volt már itt is
róla, hogy ilyen kútból felnézve mi látszik az égből. Hirtelen
számolgattam is: 0,8m 50m az 0,016rad, vagyis 0,9 fok. A hold, nap kb 29
perc, tehát picivel fél fok alatti. Szóval érdekes lehet, éjszakai
sötétség honolhat odalenn fényes nappal is.

Ha bármi leesik, a lent lévő sisak ide vagy oda, életveszélyben van. Azt
hirtelen el se tudom képzelni, milyen lehet a levegő. Elvileg akár be is
törhet oldalról valami gáz, ami a gyors megfulladást biztosítja, szóval
kellhet valami kényszerített levegőellátás is. Nem is hasonlítható
valszleg egy barlanghoz. Pici, hajlékony emberek előnyben. Én beszorulnék,
mint dugó az üvegbe. :-) Tehát valszleg nem tudnék a talajon dolgozni,
csak valamilyen segédeszközökkel. Viszont, ha bejönne sok víz, én nem
merülnék el, max kihülnék.