[Epitesz-barkacs] butulas

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Jún. 2., K, 09:24:07 CEST

>persze lehet, ami sokat elmond a mûrõl. Ám a Pitagorasz-tétel vagy
>akár az asszociativitás megértése gondolkodást, erõfeszítést, tanulást
>is megkövetel.

Azt hiszem a gondolkodas kulcsfontossagu.
Gondolkodni persze nem csak muszaki dolgokrol
lehet, lasd gorog filozofusok stb. Az altalam
veglenyeknek nevezett tomeg legfontosabb ismerve,
hogy nem szeret gondolkodni. A tanulas sem megy
gondolkodas nelkul, tehat tanulni sem szeret.
Tanulas nelkul viszont osztonleny marad, mint az
allatok. Es ebbol sok baj szarmazik a mai tarsadalomban.

Hogy en ereztetem-e a humanokkal, hogy lenezem
oket a butasaguk miatt, az az en intelligenciamon
mulik. Ettol meg a problema ugyanugy letezik,
vagyis hogy butak. Foleg ervenyes ez a veglenyekre.

>megakaszthatja a társalgást. Általában lehet beszélgetni a humán
>dolgokról, de Pitagorasz-tételrõl szakbarbárság.

Nade arrol nem is szoktunk. Tudassal es
kivancsisaggal rendelkezo emberek nem tetelekrol
beszelgetnek, hanem a vilag mukodeserol. Esetleg
beszelgetes kozben fel lehet hasznalni
teteleket/kepleteket/egyenleteket a kijelentesek
bizonyitasara. A lenyeg a tudasvagy, ami az ilyen
embert mozgatja, ezt hianyolom en a tomegbol.

Valoszinuleg nem fontos, hogy valaki a mobil
szerkezetet ismerje. De ennek ellenere vazlatosan
a muszaki emberek egy jo resze le tudna rajzolni.
Elgondolkodna, hogy mit is csinal a mobil, es
blokkokban ossze tudna foglalni, hogy mi kell
ehhez. A vegleny nem. Meg a human sem.

>gépészetben már iszonyt fehér foltok vannak. Nem tudom pl. mi az a
>common rail dízel (jó, rákeresek, ha kell), pedig itt cikázik

De mar hallottad a kifejezest, le tudtad irni. Ez
a lenyeg, az informacioszerzes. Ebbol all a
tanulas, az ismeretek begyujtese. Termeszetes,
hogy nem lehet mindent tudni, de torekedni kell a
folyamatos tanulasra, a dolgok megismeresere. Ezt
a torekvest hianyolom a mai emberbol.

> alkalmatlan erre. Kevesen kedvelik
> ez a fajta iskola, és maradnak
>
>Ez biztos így van. Jó tanárok kellenének, kevesebb lexikus ismeret,
>több összefüggés.

Az iskola egy osszetett kerdes, jo sok eve
beszelgetek rola ma mar nyugdijas pedagogus
szuleimmel. Nehezen tudom elfogadni, hogy
genetikailag is meghatarozott a tanulasi
kepesseg. Egyik ember egesz eleteben tanul,
onmagatol, a masik meg total ures fejjel eli le
az eletet, eszik, alszik, szaporodik. Ha ez
utobbiakat sikerulne motivalni az ismeretszerzesre, az nagyszeru dolog lenne.

>  Engem ma kifejezetten érdekel a történelem, pedig
>gimiben utáltam, mert magolni kellett. Csata háború után évszámokkal,
>semmi más nem jött át. Pedig gazdasági, irodalmi összefüggésekkel
>máris életszagúbb lesz. Persze ehhez olyan tanár kell, aki ezt baromi
>jól át tudja adni, amibõl viszont igen kevés lehet.

Nekem a kemia volt ilyen. A suliban nem
szerettem, aztan mikor mar dolgoztam elkezdtem
"kemiazni". Vettem konyveket, olvastam es
folyamatosan kiserleteztem. Nagyon jo idoszak
volt, sokkal tobbet tanultam a kemiarol, mint az
iskolaban. Most, hogy mar idosodok, inkabb a
gondolkodassal foglalkozom szivesebben, a
manualis pepecselest hagyom a fiatalokra. :)

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu