[Epitesz-barkacs] butulas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 11:00:56 CEST

gyapo wrote:

> lehet, lasd gorog filozofusok stb. Az altalam
> veglenyeknek nevezett tomeg legfontosabb ismerve,
> hogy nem szeret gondolkodni. A tanulas sem megy

Szerintem elobb-utóbb eljutsz oda, hogy ezeket nem nevezed véglényeknek,
és elfogadod, hogy az emberek közötti legfobb különbség, akár több
nagyságrendi is nem a nemiszerveik méretében, nem a fizikai erejükben,
hanem a szellemi képességeikben rejlik. El kell tudni valahogy fogadni,
foleg, ha a nagyon egyszeruen gondolkodó (mert valamennyire mind
gondolkodunk) emberek jóindulatú, szorgalmas, csak szerény képességu
emberek.

Ebben látom a vallások egyik nagy pozitívumát, hogy ott mintha nem néznék
le ennyire oket. De ezt el lehet ám tanulni tolük!! :-)

> Tanulas nelkul viszont osztonleny marad, mint az
> allatok. Es ebbol sok baj szarmazik a mai tarsadalomban.

Szerintem nem ebbol származik, bár kétségtelen, hogy ha csupa kimuvelt
emberfobol állna az emberiség, akkor pl a populisták semmire se mennének.
De hát nem ezek a tények, ezzel együtt kell tudni élni.

> Hogy en ereztetem-e a humanokkal, hogy lenezem
> oket a butasaguk miatt, az az en intelligenciamon

Nem így szokott lenni, hanem fordítva. Általában a tecnhikaiak nem nézik
le a humanoidokat. Sot, a társadalom felépítése olyan, hogy a humanoidok
még akár büszkék is lehetnek rá, hogy valami technikai dologhoz nem
értenek. Ettol ok mintegy elhatárolódnak valami alantastól, és
kinyilvánítják, hogy ok milyen jól el vannak enélkül is, és az ismertségre
is szert tevo tevékenységüknek köze nincs ehhez a mocskos dologhoz. Neves
színészek is képesek így megnyilvánulni. Ez van!

Fordítva még sosem hallottam, max ilyen listákon nyomokban. :-)

> Valoszinuleg nem fontos, hogy valaki a mobil
> szerkezetet ismerje. De ennek ellenere vazlatosan
> a muszaki emberek egy jo resze le tudna rajzolni.

Nagyon eros a specializáció. Én pl nem tudnám muködés szerint lényeges
blokkokra bontani a mobilt. Gozöm sincs, mit muvel a gsm akármi benne.
Foleg nem a számítógép részét. Max azt, hogy van adó-vevo, meg
mikrofon-hangszóró páros, kijelzo, kezeloszervek, és a vezérlést muvelo
rész, de ez édeskevés.

> Az iskola egy osszetett kerdes, jo sok eve
> beszelgetek rola ma mar nyugdijas pedagogus
> szuleimmel. Nehezen tudom elfogadni, hogy
> genetikailag is meghatarozott a tanulasi
> kepesseg.

Pedig kénytelen vagy. Tényleg ez az a dolog, amiben akár 5 nagyságrendi
eltérés is tettenérheto. Ezt el kell fogadni, és meg kell találni mindenki
számára azt a helyet, ahol jól érzi magát azáltal, hogy érzi, szükség van
arra, amit csinál, elismerik, és élhet belole...

Ettol még akár o is tanulhat egész életében, csak nem azon a szinten,
ahogy egy sokkal jobb adottságokkal megáldott ember. O mondjuk megtanulja
egy új gép kezelését, míg a másik megtanul egy másik nyelvet, vagy szerez
egy újabb diplomát, amit használ is. Vagy a csúcson lévok megtalálják a
mittudomén milyen újabb részecskét a Cern-ben. :)

> Nekem a kemia volt ilyen. A suliban nem
> szerettem, aztan mikor mar dolgoztam elkezdtem
> "kemiazni". Vettem konyveket, olvastam es

Ez is mutatja, hogy milyen átkozottul szar tud lenni az iskola. Érdekelne,
hogy ha ezt beszéled meg a tanár szüleiddel, mit mondanak rá vajon. Persze
lehet, hogy kár náluk feszegetni a témát, mert lehet, hogy sikerül
ráébredniük, hogy milyen szar rendszerben és vacak hatásfokkal voltak
kénytelenek tanítani úgy, hogy még tán fel sem ismerték. Nagyon veszélyes
lehet egy idosebb emberre, ha felismertetik vele, hogy amit olyan lelkesen
csinált aktív korában, az uram bocsá, még káros is volt. :) Bízzunk benne,
hogy nem így lesz.