[Epitesz-barkacs] butulas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 10:13:32 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Ennek lehet olyan oka szerintem, hogy a művészetek alapvetően
> érzelmekre hatnak. Ez sokkal inkább működik mindenkiben, mint a
> logikus gondolkodás, elemzőkészség.

Jó, de melyik fajra? Hát a homo sapiensre! Lehetnénk olyanok is, akiknél
nem ez a döntő motívum. Sőt, még akár lehetséges is, hogy valamennyi idő
múlva "degenerálódik" szükségből a faj, és kizárólag a technikiai rész
képes túlélni. Valami mackós változás a környezetben...

Az, ami ezen a földön eddig volt, az a humán tipust tette sikeresebbé. Itt
nem a földi viszonyok jelentenek igazi nehézséget, hanem az emberek egymás
közi viszonyai. Arra meg valszleg ők alkalmasabbak. A mai korban csípős
kis intrikák, nyomulás, könyöklés, nulla tudással pozícióba kerülni, nagy
fizut lekasszantani... ehhez kell egyfajta, általam nehezen átlátható
képesség. Szóval ők lennének (innen nézve) a humanoidok. :)
Egy másik csoportjuk (ez is szóba került), aki szinte
írni-olvasni-számolni sem tud, de sikeres vállalkozó. Nos, ez egy roppant
érdekes csoport, mert az ő működésüket még a humanoidok se igazán fogják
fel. Van bennük valami megfoghatatlan képesség, ami alkalmassá teszi őket
sok ember mozgatására, és eredményes dolgok léterhozására a humanoidok és
a technikai rész bevonásával. Képes ezt a kétféle fajtát mozgatni,
integrálni (anélkül, hogy a integrálásról, mint fogalomról halvány lila
ibolyája lenne).

Sokan megvetik ezt a tipust, én meg inkább az SI faktor (sárga irigység)
jelenlétét látom. "Ha én lennék ott, én is meg tudnám csinálni." Hát nem.
Nem tudná megcsinálni, elbukna villámgyorsan. Csak ezt nem ismeri el sem a
humanoid, sem a technikai.

Szerencsés esetben a három dolog egy személyben megvan. Na ők szoktak
bármilyen pénznemben és országban milliárdosok lenni. Ettől aztán kb mind
a 3 szektorban megvetik, gyűlölik őket. :) Persze kénytelenek benyalni,
mert valahogy meg kell élni, és sokszor a milliárdos cége(i) jobb
feltételeket biztosítanak, mind a humanoidnak, mind a technikainak, mintha
saját vállalkozásba menne, vagy valami kis céghez menne dolgozni. Közben
végig úgy rühellik ezt a hármasi integrátort, hogy lépten-nyomon
megpróbálják kikezdeni, meg szakszervezeteket alakítani..., maguk persze
képtelenek utánozni.

> Én ezt inkább úgy érzem, hogy embernek néznek ugyan, akár lehet is
> valami csodálat az iránt, amit nem értenek meg, de az, hogy én egy

Valszleg te nem vagy teljesen technikai, ezért beleférsz könnyedén egy
humanoid társaságba akár beszélgetni is. Kell hozzá más is, pl bizonyos
szintű kinézet, ami alatt már nem fogadnak el. Meg egyéb külsőségek.
Valami gépsoron a legocsmányabb ruhában is lehet úgy dolgozni, hogy azok,
akik dolgoznak rajta, elfogadják egymást. A humanoidoknál a kinézet, a
látszat nagyon fontos.

> Ebbe az is belejátszik, hogy sokan azt sem tudják, mi a különbség a
> memória és a merevlemez között, és hogy a mobil is lényegében

Na és? Kit érdekel? (Amúgy ez szépen megosztja a technikaiakat is, mert
mára már annyira szerteágazó a technikai civilizáció információhalmaza,
területei annyira sokfélék, hogy egy-egy technikai csak max néhány
területtel képes megismerkedni, a többi eléggé homály marad. A közös
bennük a természet alaptörvényszerűségeinek az ismerete valamilyen
szinten, és az ezekhez való affinitás. Hogy a környezetüket képesek úgy
szemlélni, hogy "vajon hogy működik?". Ha felnéznek az égre, és meglátják
pl a vénuszt, nem valami fenkölt gondolat jut eszükbe, hanem hogy ott most
mittudomén 450 fok van, 90 bar nyomású CO2, és baromi szar lehetne ott
lenni valami lepusztult eszközben várva a gyors halált. :) Vagy hogy
hogyan lehetne lakhatóvá tenni. Vagy a napot nézve nem a süss fel nap c.
gyerekdal, hanem az jut eszébe, hogy micsoda gigászi nukleáris erőmű...

> Ez biztos így van. Jó tanárok kellenének, kevesebb lexikus ismeret,

Jól hangzik, de kik a jó tanárok? Kik szabják meg, hogy milyeneknek kell
lenniük? Szerintem zömmel a humanoidok. :-) Ott a memoriter rém fontos.
Kétségtelen, hogy az tényleg fontos lehet, de a tecnhikaiaknak nem mén a
megértés nélküli memorizálás. Itt van talán a fő különbség. A
humanoidoknak csak az megy. Akár a telefonkönyvet is meg tudja némelyik
tanulni, azt aztán nem kell megérteni. Figyelemre méltó képesség, én
elismerem.

> több összefüggés. Engem ma kifejezetten érdekel a történelem, pedig
> gimiben utáltam, mert magolni kellett.

Nna ezt nagyonis meg tudom érteni, pont ugyanígy gondolom. Legalábbis
nálunk tutira tök szar a történelem oktatás, és kifejezetten a fenti
képességekre, a humanoidokra van szabva.

(Ez, hogy humanoid, meg techniai, meg vállalkozó tipus, ez az én
agyalmányom így, nem tudok rájuk jobb szót hirtelen kitalálni.)