[Epitesz-barkacs] butulas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 2., K, 12:19:57 CEST

gyapo wrote:

> Mondjuk, hogy elfogadom a nagy kulonbsegek
> letezeset, de a vegleny let alapismervet a tanulas teljes hianyat nem
> adom fol.

Sejtettem. Nem baj, ha marad nézetkülönbség közöttünk, nem dől össze
miatta a világ.

> Szerintem is sokkal valoszinubb, hogy egy
> muszakival el lehet beszelgetni
> pedagogiarol,  filozofiarol, esetleg muveszetrol,
> mint hogy egy humannal tranzisztorrol, kvazarokrol vagy hoszigetelesrol.

Ez biztos, de a humánokat ez rohadtul nem zavarja. Ismertem olyan nőt, aki
a semmiről akár órákig tudott egyfolytában beszélni, még szóhoz se
jutottam. Ha mégis, akármit is mondtam, rohadt nagyokat ásítozott, de
aztán szóhoz jutott ismét, feléledt, és ömlött belőle a semmi. :-)

> Az elteres letezik, teny, ezt belatom. Az okarol
> vannak meg ketsegeim, bar a szulok is erosen
> gyozkodnek, hogy ki milyen lapot huzott, azzal
> kell gazdalkodnia. A tanulast egy kicsit meg
> talan erosebb tenyezonek tartom, mint amekkora.

Valszleg jelentősen lecsökkennének az eltérések, ha a pedagőgősök nem
oldanák meg olyan sikerrel a motiváltságbeli különbségeket is. :-)
Méghozzá pont úgy, hogy minél szerényebb valakinek a képessége valamire,
annál kisebb legyen a motivátlsága is. A kettő együtt hozza létre felnőtt
korra a gyerekeknél még nem létező 5 vagy mégtöbb nagyságrendi
különbséget.

> Marmint hogy milyen az iskola? Hat egy 5-6 oraban
> ki is tudnak fejteni roviditve. :)

:-) És lenne érdemi tartalma? :-)

> Hat, igen. Ok nagyreszt az elozo rendszerben
> dolgoztak, es ez elegge ranyomta a belyeget a
> vilagnezetukre, sajnos. Politikarol nem is tudunk
> beszelgetni, mert gyokeresen ellentetesek a
> nezeteink.

Ez tök más terület, jobb, ha teljesen kihagyjuk. Ha beszélgetnék velük,
akkor erről a poroszos fajta iskolarendszerről kérdezném őket, hogy
mennyire találják jónak. És mielőtt sokat beszélgetnénk, kiszedném
valahogy belőlük, hogy anno csináltak-e olyat, hogy a rossztanulót
megszégyenítették, ezzel megpróbálva bevágódni az osztálynál. (Ez az egyik
legaljasabb pedagógusi magatartás.) Nem tudom, hogy szedném ki belőlük, de
ha kiderülne, vagy abbamaradna a beszélgetés, vagy elkezdenék sértő lenni.
:-)

> es elfogadott. A mar kb. 20 eve tarto rendszerrel
> szemben kifogasaik vannak,

Tudsz olyat, akinek nincsenek? Szerintem amit mi itt az elmúlt 20 év alatt
műveltünk, az kritikán aluli. Iszonyat lehetőségeket szalasztottunk el, és
elrontottunk sokmindent, ami már megvolt.

> iskolarendszert illetoen is. Egyebkent sem a
> fosodorban dolgoztak, torna, majd kesobb
> filozofia volt az egyik, tanito, majd kesobb napkozis volt masik.

Akkor lehet, hogy nem is bántanám őket. :)

> Pedig nekik ezt meg kellett volna tenni,
> mindketten parttagok voltak. De nem teszik,
> inkabb sundisznokent vedik magukat a jelenlegi
> vilagtol, es jajveszekelnek. Na de ez mar politika.

Ez van. Nem kell nagy súlyt fektetni a dologra, nem sok vizet zavar, ha
valaki már tök inaktívként így gondolkodik. Max a szavazáskor káros
valamennyire, létszámarányosan.