[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

Andras Suller suller.andras at gmail.com
2009. Jún. 17., Sze, 10:25:13 CEST

2009/6/17 Mágus Bérprogram Demo <magus.demo at dpg.hu>

> zepter vacsy vákumos tárolóedény állítólag szupi
>
> A VacSy® alapeleme a pumpa és a különböző tárolóedények.
> A szabadalmaztatott vákuumpumpa kiszívja a levegőt a tárolóedényekből
> ---------
> aztán ilyet is olvastam
>
> http://www.euroquality.hu/6_vakuum/vakuum.html
>
> TÁROLÁS SZOBAHŐMÉRSÉKLETEN:
> Az így tárolt élelmiszerek is frissek, változatlan minőségűek maradnak a
> vákuumozásnak köszönhetően.
>
> HŰTVE TÁROLÁS:
> Nincs oxidáció. Különféle ételtípusok egymás mellett is tárolhatók. Hal,
> [...]

Nívós a honlap, a címe az hogy "Untitled document"...

Saját tapasztalataim nincsenek, de nagymamám jóvoltából részt vettem a
Zepter egyik bemutató előadásán, ahol a vákuum szivattyút és a hozzá tartozó
edényeket mutatták be. Elég meggyőző volt a szivattyú, például egy műanyag
palackból kiszívta a levegőt, és _teljesen_ összehúzódott a műanyag, utána
kézzel alig lehetett megmozdítani. Tehát elég jó vákuumot csinált.
Viszont nagy becsapásnak éreztem már akkor is a dolgot, mivel a reklám
szlogen az volt, hogy a maradék kaját miért dobjuk ki, amikor vákuumos
környezetben még hetekig ehető maradhatna, és megehetnénk később. Pl leves
maradék, pörkölt maradék, nyers zöldségek, tejföl, stb tovább frissek
maradnak (két-háromszor tovább elállnak az előadó szerint. De ez lehet, hogy
csak marketing rizsa).
De akkor 200k körül volt az ára, és ennyiért elég sok kajamaradékot lehetne
kidobálni. Sőt, a kidobálás sem biztos hogy teljes veszteséget jelent, mert
romlottan is megeheti a kutya, baromfi vagy akár az anyós is :)

psmith