[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 18., Cs, 14:57:31 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.06.18. 14:20:24 +2h-kor írta:

> Képtelen vagyok eljuttatni a lényeget.
> Itt nem a maghőmérsékletről meg sterilezésről van szó! Ez a lekvár már meg
> van főzve, forrt a fazékban rengeteget, szóval steril. Az elrakásnál azért
> kell az üvegben forralni másodpercekig a mikróban, hogy tök kiszoruljon az

mikró nélkül a levegőt mi úgy szorítjuk ki, hogy forrón töltve néha megkocogtatjuk,
meg óvatosan töltjük, hogy ne legyen légbuborék benne, csordultig töltjük, hogy az üveg
száját elérje, sőt kidudorodjon, hogy nem marad levegő felette,

és így akár 90-95 fokosan kap egy celofánt és úgy a fémfedelet

a csordultig töltés esetén zárás közben esetleg egy késhegynyi lekvár
ki is nyomódik, szóval ott levegő nem marad, és hőszigetelt helyre
tesszük (egy döglött fagyasztóláda doboza, az 10 centis hungarogelles)
és 24-36 órát otthagyva lassan kihül

> összes levegő belőle. Ezután már lezárva jól el fog állni évekig, míg ha
> van benne levegő, főleg, ha közlekedni is tud a levegő, kivétel nélkül
> elég hamar megpenészedik.

penészedés nálunk akkor történik, ha a fémfedél többedik használat
után nem zár tökéletesen. (kihűlés után szemrevételezés, hogy "behúzta-e"
a fedelet)

> Ha még ezek után sem érthető, miről van szó, akkor szépen nagy ívben
> széttárom a kezem. :-)

értem én, csak a levegőbuborékosság  üvegtöltés közben már meg van
megszüntetve

(a megkocogtatás leginkább úgy van meg, hogy egy gumis helyre a befőtt talpa
függőlegesen "finoman csapódik", igy a massza  a befőtt v. lekvár üvegalja felé
préselődik, abban nem marad egy csepp levegő sem :-) )