[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 18., Cs, 20:49:13 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Ott a sütő köpenyén át távozó, beépített készülékeknél hűtőventilátor
> által kifújt meleget kell pótolni.

Jó, de én nem energetikai oldalról közelítem ezúttal a témát. A sütőben
csak annyi hő megy bele az anyagba, ami a víz elpárologtatásához kell.
Többet nem tud felvenni. Ami a sütő oldalán megy ki, annak köze nincs a
lekvárhoz.
Ellenben amikor az edény alján megy be az a hő, ami az oldalán távozik, az
átmegy a lekváron. Ha ez túl sok, akkor oda is tud emiatt égni az alján.

A mai ilyen edények fényesek, ezért kicsi a lesugárzott
teljesítmény-sűrűség (W/dm2). Ha ugyanezt megcsinálod hagyományos zománcos
edényben, aminél ez sokkal nagyobb, ráadásul nem tud a hőmérséklet
egyenletes lenni az alján, az odaégés biztosítva van.

> Tartok tőle, hogy a romlást okozó mikroorganizmusok között akad
> anaerob is.

Nincs kizárva. Ezért valszleg a melegítés nem kerülhető el. De talán az
sincs kizárva, hogy ezek se nagyon szeretnek működni néhány millibar
nyomáson. De ha majd egyszer kipróbálom, kiderül.