[Epitesz-barkacs] zepter vacsy vákumos tárolóedény

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 18., Cs, 20:56:30 CEST

gyapo wrote:

> Ezt a mikros modszert kiprobaltam tejjel amikor
> eloszor olvastam toled talan 1-2 eve, es nem jott
> be. Par nap mulva mar nem lotyogott ugy a tej,
> hanem kezdett surusodni, vagyis megsavanyodott.

Forralt tejjel startoltál?
A tej, ha az üvegben akarod felforralni, és elkezd felfutni, még nem forr
igazán. Ha lábasban (nagy alapterület) forralod, és finoman lehet
szabályozni a teljesítményt, elo lehet állítani azt az állapotot, amikor
már nem fut, csak forrogat. Ha ezzel próbálod, meglepne, ha nem jönne
össze.

Mitagadás, én bizony tejjel nem próbáltam ki.

> Szerintem fedovel kevesebb goz tavozik. Azert,
> mert a fedo huvosebb feluleten lecsapodik egy
> resze, es viz formajaban visszacsorog az edenybe.

Persze ez is megtörténik, ekkor a fedon át távozó ho az, ami nem
fordítódik párolgásra. Na de ha szabadon van, akkor is van olyan ho, ami
nem párolgással távozik.

Ki kell próbálni! Én azt állítom, hogy egy fényes edény fényes fedovel
elég kevés hot sugároz el, kevesebbvet, mint a folyadék. A konvekciós hot
nézve nem tudom, mi az arány. Ami biztos, hogy ami nem ezen a két módon
távozik, az csak a gozképzés lehet, és innentol mindegy, hogy mennyire van
lezárva az edény, ha nem légmentesen.

Tehát a bizonytalanság csak a konvekciós hoeltávozásban van.