[Epitesz-barkacs] MSZ 1601, A1 keverék

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 23., K, 13:31:20 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> közben találtam (nem magyar) lapon, hogy milyen arányok
> vannak nálunk északabbra
>
> -----------
> Gázfőzők
> A tüzelőanyag cseppfolyósított propán-bután keverék (70/30, 80/20
> arányban),
> amelyet kis palackokból nyer a főző
> szóval magyar viszonylatban  a MOL meg a többi töltőben azt töltenek
> amit akarnak,
> csak a vevő meg ne tudja a pontos összetételt :-(

Miért olyan fontos neked az összetétel? Elég hasonló az égéshőjük. Ha
spéci dologhoz kell, biztos lehet kapni tiszta propánt, tiszta butánt,
izobutánt... akármit.

Ahogy elnézem a különféle forrasztástechnikai eszközöket, a
lánghőmérséklet nem a gáztól függ, hanem a szerkezettől, milyen pontosan
keveri össze a gázokat, milyen kialakítású. Az enyémre valami 1450 fokot
írtak vagy ilyesmit, de ez egy ócsó baumaxos szerkezet. Láttam ugyanígy pb
gáz és levegő keverékeset 2200 fokra is. Azzal már elvileg a vasat is meg
lehet olvasztani.

Meg nem mindegy, hogy milyen alakú a láng, kiterjedt, szúró... Ezek
számítanak, nem az, hogy mi a propán-bután arány.