[Epitesz-barkacs] tetőtér beépítés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 24., Sze, 12:45:23 CEST

Acs Gabor wrote:

> [...]

Életemben egyszer csináltam falépcsőt (régi barátnőnél). Tök
nyikorgásmentesre sikerült, de nagy átgondolások előzték meg.
1. minden lépcsőfok be volt betonozva a falba kb 25 centi mélyen. Jó
régifajta lakóház, baromi vastag régifajta kisméretű tégla főfalakkal,
gond nélkül mélyre lehetett vésni.
2. minden lépcsőfok végéből felállt a korlátoszlop,
3. a korlátoszlopokat felül összekötötte a korlátfa, így egy olyan
mechanikai szerkezet jött létre, ahol a lépcsőfokok, amik maguk nagyon
lehajoltak, ha rálépett az ember, nem rugóztak már így, mert maga a korlát
vitte szét a korlátfa által az erőt a szomszédos meg további
lépcsőfokokra.
4. az összes ragasztást eporapiddal történt, a csapolások 20mm vastag
csapokkal. Először az oszlopok lettek a lépcsőkbe ragasztva, aztán az
előkészített, szárazon felillesztett, előfúrt korlát egyszerre az összes
oszolopra. Itt megszívtam, mert nem tudtam olyan gyorsan dolgozni, ahogy
kellett volna, volt olyan oszlop, amitnek a csapját nem tudtam már
teljesen belenyomni a lyukába, előbb kötött a ragacs. Mert hát barom módon
az 5 percest használtam. Az első keverés megkötött már a tégelyben
hőfejlődés közben. :-)

De ettől eltekintve magam is meglepődtem, milyen jól sikerült a lépcső.
Hangtalan, merev és nyikorgásmentes lett.