[Epitesz-barkacs] pok a falon -akác

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2009. Jún. 25., Cs, 15:39:36 CEST

Szia!

( Az előző levelemnél megtréfált a freemail.
Először nem ment el. Aztán kiegészítettem és újra elküldtem.
Végül kiderült, hogy kétszer küldtem el.

Vagyis a második, az tartalmazza az elsőt is, és kiegészítést is.)

> http://alltherm.hu/tuzeloanyagok.html
Ez tényleg jó, érdekes táblázat.
Egyszer tettem egy kísérletet fabrikettel. Kb kilós súlyúak voltak.
Igaz nem mértem, csak tippeltem, hogy az akác ára és a fabrikett árát
összevetve, azzaol, ahogy szerintem égett, az akác jött ki olcsóbbnak.
De, ismétlem, ez hasráütéses, megérzéses, megfigyeléses dolog
és nem mérés eredménye.

Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy mi a különbség az azonos fák fűtőértéke
között, ha ágfát, vagy vastagabbat tüzel az ember. Ugyanis más a fűtőértéke a
kéregnek, a szíjácsnak és a gesztnek. Az ágfánál meg térfogatarányosan sokkal több
a kéreg, a háncs é a szíjács.

Én ágfát szoktam venni, ami 3-5 cm-től 15 cm vastagságig terjed.
Utoljára az 5 erdei köbméter 70 000 Ft volt. Az ennél vastagabb az
tizenezerrel kerülne többe. De azt hasogatni is kell. Igaz, hasogatva
jobban szárad. Ezt csak fűrészelnem kellett.

Na a fűrészelés az megint külön iskola. Vettem 2 éve egy láncfűrészt
20 000 Ft-ért. Ha magyarra fordítom, akkor feketével kezdődik a neve.
Amúgy zöld színű műanyagból van. Na aki nem hobbi fűrészelésre
akarja használni, az ne vegyen ilyesmit! Csupa műanyag alaktrész és
hamar tönkremegy az olajpumpája. Remgeteget kellett tisztogatnom.
Mivel a fenti tönkrement, vettem egy másikat, de most nem spóroltam
az árat tekintve. Stihl márkát vettem és abból is az 1600W-ost.
Ezzel öröm dolgozni. Nagyobb a láncsebesség és emiatt gyorsabban is vág.
Meg nem kell 10 percenként leállni és kipucolni.

Üdv. Tibi