[Epitesz-barkacs] Klima - mar megint es meg mindig

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jún. 28., V, 12:26:35 CEST

Erdos Zoltan wrote:
> hat pont a belso medencenel nem tudom...
>
> leginkabb, mert van homerseklet es van parolgas utanpotlas.
> ha abbol vizet vonsz ki, felborul az egyensuly es a medencebol ugyanugy
> para kerul a legterbe.. amit kivonhatsz...  de vagy visszacsurgatod a
> medencebe, vagy kiapad... (mondjuk lassan de jo dragan raadasul)

Persze, hogy célszerű visszajuttatni a medencébe.
Nem kell ezt a párolgást olyan mértékűnek felfogni ám! Hacsaknem valami
marha forró víz van a medencében, ez nem azonnal fogja tökre bepárásítani
a helyiséget.

Nem én találtam ki, vannak ilyen szerkezetek, kifejezetten medencés
helyiségek párátlanítására találták ki ezeket.
További előnyei is vannak. Ugye a párolgás hőt von el a víztől, amit
persze valahogy pótolnak. A lecsapatáskor meg hő keletkezik, ez bemegy a
hőszivattyúba, és annak a meleg oldalán megjelenik, tehát fűti az egész
teret. Télen nagy jelentősége van.

> tudod, a klasszikus:
> "... kaptam karacsonyra egy legtisztitot, meg egy levego parasitot.
> bezartam oket egy szobaba, hogy kuzdejenek meg egymassal..." :-)

Fura hasonlat. Nem zárja ki a kettő egymást. Sőt, ha a légtisztító úgy
működik, vagy van ilyen része, ami úgy tisztít, hogy párát csap le, és
abba ragadnak bele a porszemcsék, akkor kifejezetten előnyös a párásító.

Én itt már sokszor kipróbáltam a páralecsapatást úgy, hogy a klímát
minimumra állítottam (18 fok ezeknél), és a legkisebb beltéri
ventisebességre. Ekkor kb 1 liter vagy picit több víz csapódik ki
óránként, ha a levegő viszonylag nedves. De nem ám valami szép tiszta víz!
Meglehetősen szedi ki a port a levegőből, és pár óra múlva belégzéssel is
érezni lehet, hogy ha nem is valami alpesi hegyi levegő van, de olyat már
sokszor éreztem, hogy az amúgy poros, ronda pinceműhelyben sokkal
kellemesebb, tisztább a levegő, mint kint a szabadban. Különösen olyan
időszakban, amikor fülledt hőség van kint sok pollennel meg egyéb anyaggal
a levegőben.

Azt nem állítom, hogy ez egy olcsó módi. Nem is azért csinálom, hogy
húdetiszta levegőt lélegezzek be, hanem csak azért, hogy ne legyen itt
fülledt hőség, mert azt nem tudom jól elviselni.