[Epitesz-barkacs] "élettartam garancia" a termék továbbértékesítése esetén

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jún. 30., K, 17:23:33 CEST

még nem jutottam a végéig, de eléggé érdekes,
"Bírósági Határozat" (BH) és Legfelsőbb Bírósági dolgokra is hivatkoznak
szóval  izgalmas

Jótállási kötelezettség a termék továbbértékesítése esetén ...
Azt végülis már azt hiszem megbeszéltük, hogy az élettartam garancia nem a ....
most a "szerződést biztosító mellékkötelezettségek" között van a Ptk-ban. ...
www.fogyasztovedelem.com/.../index.php?...
******************
érdekes, hogy ha veszel egy új házat, a gyártó a ház építőjével (generálkivitelezőjével)
van jogviszonyban, Te már új vevő vagy, akkor csak a generálkivitelezőn
keresztül tudsz garanciális jogokat érvényesíteni

na meg a másik értelmezési gond, ha élettartamgaranciát adnak: :-(
http://prohardver.hu/tema/re_hosszabb_garanciaido_a_zotac_termekeire/hsz_1-50.html

Egy külföldi fórumon találtam ezt a meghatározást:
Lifetime Warranty
Lifetime warranty is for replacement of like items only. Lifetime warranty does not cover items out of production if {"the company"} no longer stocks them. This warranty is valid only for the original buyer but not transferable. (Lifetime is defined as the lifetime of the product on the market. Outdated technology is not covered by lifetime warranty if the item is no longer available on the common market as a new product.)

Élettartam garancia
Az élettartam garancia az adott termék kicseréléséről szól mindössze. Az élettartam garancia nem érvényes a már nem gyártott termékekre, ha nincs belőlük (a gyártónál) készlet. Ez a garancia az eredeti vásárlóra érvényes, tovább nem adható. (Az élettartam úgy értendő, mint a termék élettartama a piacon. Az idejétmúlt (kifutott?) technológiára nem érvényes az élettartam garancia, ha a tétel nem elérhető a piacon, mint új termék.)

Végülis abban nem volt igazam, hogy a gyártási idő alatt érvényes ez a fajta garancia. Ha már leállt a gyártás, de a gyártónak van készlete belőle, akkor még érvényesíthető az élettartam garancia.