[Epitesz-barkacs] HMV vezerles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 4., Sze, 10:01:09 CET

vajk fekete wrote:
> mert ahhoz hogy a hungarocellen fekvo betonlemez eleg eros legyen
> kell minimum 6cm vastag legyen. plusz burkolat.
> egyes konyvek szerint a cso felett kell minimum 5cm beton, ha azt
> betartanak meg vastagabb lenne: 5cm beton, 2cm cso, cso alatt a
> vashalo, a vashalo benne kellene legyen a betonban, 8-9cm betonnal
> tartunk...

Hát igen, előírni mindent lehet.
Tudod abba gondoltam bele, hogy nem is automata soron, hanem magam
készítette sablonban csináltam egy halom födémbéléstestet (persze kicsit
koppintva a gyárit), aminek a falvastagsága alul-felül néhol a 2 centit
sem érte el. Mégis, amikor egyszer át kellett törnöm, azt hittem, hogy a
födém fog leszakadni alattam, akkorákat kellett ráütni. És kétnapos
korában is kibírta, hogy rálépjek, és rugózzak egyet. Egy ilyen alatt van
egy arasznyi üreg.

Ezek után igen erős túlzásnak érzem, hogy a cső felett akár 1 centinél is
több a beton, főleg, ha arra gondolok, hogy valami burkolat még megy rá.
Persze az lehet, hogy ha tényleg csak 1 centi lenne, és pont oda ejt
valaki egy 5 kilós kalapácsot, akkor megsérülhet a cső, de még ez se
biztos. Ha nagyon be lennék tojva, esetleg egy sűrű kerítésdrótszerűt
terítenék még az egészre betonozás előtt. Olyan másfél-két centi körüli
lyukút, másfeles vagy 2-es drótból. De nem hiszem, hogy szoktak ilyet
csinálni.

Azt viszont tényleg nem gondoltam át, nem számoltam/próbáltam ki, hogy ha
van egy felület, alatta a hungarocell, tehát rugalmas anyag, mekkora az a
vastagság, ami képes törés nélkül adott terhet pontszerűen elviselni,
főleg, hogy nem tudom, mekkorának kéne venni azt az adott terhet. Itt ugye
a beton merevsége és az alátámasztás lágysága áll versenyben. Meg az, hogy
egy sok m2-es betondarabnak kell tudnia egybemaradnia. Hááát, végülis
lehet, hogy jobb az, ha vastagabb. A gyakorlat biztos kialakította, mi a
tuti.