[Epitesz-barkacs] palmatex erősragasztó kérdés ? /izsi-izsi

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Már. 7., Szo, 18:08:25 CET

On 7 Mar 2009 at 17:57, Acs Gabor wrote:
> És mennyire tartós ez az alacsony hŃmérsékleten kezelt házi
> felvágott?
Hűtés kérdése, mindenesetre nem egy ultrapasztőrzött termék.
Nekem jó hűtőben megbontva is simán eláll egy hétig.
Vettem műbelet a Soroksári úton, olyan fólia belet (ez spec piros
volt, de nem ez a fontos jellemzője), nem azt a zörgős,
papírszerűt, amit minden áruházban kínálnak. Ez oxigéndiffúzió-
mentesen zár. Megkötöttem, visszahajtottam, ismét megkötöttem,
vagyis alaposan lezártam. Mikor kiveszed a hőkezelésből,
gyakorlatilag steril, és az is marad, amíg meg nem bontod. Azért
hetekre inkább a fagyasztóba tedd, bár utána kicsit szétesősebb.

> Azért is érdekes nekem ez a technika, mert mostanában többféle kaját
> készítettem konfitálással, de ott 80-90 fok kell és 5-10 óra.
Végül is az időt az határozza meg, hogy a közepe is elérje a
kivánt hőmérsékletet. Nagyon finom egybe sült, bőrös lapockát
lehet csinálni este sütőbe téve 90 fokra, és délben tálalva.
Lehet az első fél órában 200 foiókon megkapatni, hogy a külseje
szép piurult legyen. Ez esetben még betakarni sem kell, de egy
sütőzacskó csodákra képes. Volt már, hogy nem pirítottam meg
előre és nem volt idő tálalás előtt felhúzni a sütő hőfokát.
Ekkor jött jól a gázos forrasztólámpa.
Szerintem a képen látható eredmény egész mutatós lett :-)

Udv

szepygab
http://www.foszakacs.hu