[Epitesz-barkacs] permetezés

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 25., Sze, 15:49:09 CET

Kormos Imre wrote:

> A motoros permetező alapjaiban másképp működik, mint a sima háti
> permetező: A háti permetező egy rossz injektorként működik, a
> folyadékot préseli át egy szűk nyíláson, ettől porlaszt. A cseppek
> elég nagyok maradnak, és gyakorlatilag csak azt tudod lespriccelni,

Ennek van egy másik folyománya is: nem a levegő hordja szét a cseppeket,
tehát azok a növényen landolhatnak.

> megforgatja a leveleket, gyakorlatilag az egész fát egy egyforma
> vastagságú réteggel borítja be. (Akár nagyon nem is kell körbemenni a
> fa mellett, az egyik oldalról is le lehet az egész fát fújni)

Azért ennél elég nagy az anyag elhordódása. Más az ábra persze egy
ültetvényen, ott jó eséllyel a szomszédos növényekre is jut, tehát nem
vész kárba, de egyedi fáknál szerintem marha nagy a veszteség, de ami
kellemetlenebb, hogy jut a szomszédba meg más, nemkívánt helyre is belőle.

Régen a pumpálós permetezőt használtam tetőszerkezet xilamonozására.
Előtte próbáltam az ecsetet, megfulladtam majdnem. Aztán a szórópisztolyt,
detto. Végül a permetező azért jött be, mert állati termelékeny volt, és
egy levegővétellel sok felületet le tudtam permetezni, a fa itta rendesen,
aztán elszaladtam levegőt venni.

Szerintem nem olyan vészes ez a háti pumpálós permetező. Egész kényelmesen
lehet vele dolgozni. Annak sincs akadálya, hogy ha bármiért egy kézzel nem
bírod tartani a permetező szárat, akkor előre felpumpálod (egész gyorsan
megy), aztán két kézzel fogva permetezel.

Ha a levegőt ugyanide gép fújja be, az nagyon kellemetlen, ha
hosszabbítóról menne, ha sok fa van valami nagy kertben. Ha kevés a fa,
akkor megy kézzel. :-)

Szóba jöhet még valami kis kompresszorka aksival, de azok is nehezek
együtt.

Szerintem kellemetlenebb a kevergetés, töltögetés, a teli tartályt
felvenni a hátra.... Ha már fent van, onnantól játék a meló. Inkább
szellemi munka, figyelni, hogy merről lengedezik mégis a szél, meg hogy
mindenhova jusson, ahova szeretnéd.