[Epitesz-barkacs] permetezés gépekről tapasztalat

Varga Tibor vti61 at freemail.hu
2009. Már. 27., P, 14:08:00 CET

Sziasztok!

A levelek egy részét olvastam csak el.

Remélem, hogy a tapaszatlataimmal senkit sem untatok.

Évekig használtam:

- háti permetezőt, aminél az egyik kézzel pumpálni kell, a másikkal a szórófejjel hadonászni.

- légturbinás motoros permetezőgépet, ahol a levegő szállítja a permetlevet

- olyan motorost, ahol a permetlé 6-15 bar nyomáson jött egy kb ujjnyi vastag csövön. A kompresszor a permetlevet nyomta és van rajta egy levegővel töltött puffer tartály.

A két utóbbival nagyon kellett sietni. Akkora a szállított permetszer mennyiség, hogy

nem sétagalopp velük permetezni. Emiatt a szőlőben, mert ott használtam,

amíg kicsik voltak a levelek, inkább a háti kézipumpásat használtam.

Azért is, mert az adott területre 20-30 liter lé elég volt.

Amikor nagyobbak lettek a levelek, akkor használtam valamelyik motorost.

Ugyanazon teruletre, de már nagyobb levelek és vesszők esetében 120-300

liter permetlé is kellett. Persze amikor már megtanul az ember permetezni, akkor

erősen tud spórolni a permetlével.

A szakirodalom szerint akkor marad a legtöbb permetlé a leveleken, amikor

a permetszerből egy narancshély szerű réteg alakul ki. Olyan lesz a levél, mint amikor

bő harmat van. Ekkor még nem folyik le. Ha elkezd lefolyni, akkor kevesebb

marad a leveleken, mint amikor még nem indul meg a folyás.

A háti az sárga műanyagtartályos, talán magyar volt.
A légturbinás egy Solo és egy valamilyen régi másik típus volt.
A szivattyús meg MIO gyártmány. Eszéken gyártották valamikor
1985 környékén.

Üdv. Tibi