[Epitesz-barkacs] Klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Már. 29., V, 17:45:31 CEST

Moczik Gabor wrote:

> Hőméréssel azért nehéz eldönteni hogy lefagyott-e vagy sem, kéne
> hozzá a kültéri páratartalom és a lamellák felületi hőmérséklete.

A dolog ennél jóval egyszerűbb, de több ismeretet igényelt volna a
programozótól.

Az történik normál esetben, hogy a kültériből jövő nafta x idő (percek)
múlva beáll valami állandósultnak felfogható hőmérsékletre, amikor a
szívó- és nyomóoldali nyomások is már megálltak kb. Ekkor a kültéri
hőcserélő hőmérséklete annak megfelelően hidegebb, hogy a venti át tudja
járatni levegővel.

Amikor ez megszűnik, tehát a légátáramlásnak vége, mert eltömődött dérrel,
a hőcserélő drasztikusan elkezd hűlni, ennek megfelelően a bejutó nafta
hőmérséklete is látványosan csökken. Ennek az időbeli változását simán
lehet érzékelni.
Végülis valami ilyesmi is történik, de valamiért nem bíztak magukban, vagy
agyonkísérletezték magukat, és talán voltak esetek, amikor eleve tömve
dérrel indult a cucc, ezért rakták bele a ha kell, ha nem tipusú
leolvasztást is.

Persze, ha azt is észrevették volna, hogy ha a leolvasztás tényleg kell,
vagyis a kültéri hőcserélő alig nulla fölé tud csak melegedni, akkor
feleakkora az áram, mint amikor nincs mit leolvasztani, akkor ez a
probléma kilőhető lett volna.

Az egész probléma vajon az invertereseknél hogy van megoldva?

> Optikai úton lehetne inkább rendesen megcsinálni...

Korábban én is így gondoltam, és meg is akartam csinálni, de ez az
árammérésesdi ezt fölöslegessé teszi. Ha be tudnék avatkozni a leolvasztás
kezdésébe is, akkor lehet, hogy mégis csinálnék ilyet. (Be tudnék végülis
avatkozni úgy, hogy érzékelve, hogy már nem jó az átláthatóság,
meghamisítanám elektromosan a beltériben lévő, a csőre szerelt hőmérő
jelét.)