[Epitesz-barkacs] rekumbens kerékpár

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Május. 4., H, 13:11:02 CEST


orszagutinak a koskormanyos versenybringat hivjak.

a montikormanyos de 28-as kereku bringa a trekking vagy cross. trekking ha turazosabb (sarhanyo, csomagtarto, egyenesebb testhelyzet), cross ha sportosabb

az egyeneskormanyos virslikereku meg a fitness bicikli. (azert a megkulonboztetes, mert a fek-valto felszerelesben az orszaguti es a montenbajk kozott van nemi alapveto kulonbseg, a cross es trekking bringak a montenbajk cuccal mennek, a fitness meg az orszaguti cuccokkal csak egyenes a kormanya.)

vajk




________________________________
From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
To: Amatőr építészek és barkácsolók klubja <epitesz at lists.javaforum.hu>
Sent: Sunday, 3 May, 2009 14:36:45
Subject: Re: [Epitesz-barkacs] rekumbens kerékpár

2009.05.03. 13:55 keltezéssel, jhidvegi írta: 
Acs Gabor wrote: 
A háromkerekűnél evidens, de a kétkerekünél hogy megy az elindulás
konkrétan? 


Azt nem próbáltam.


problémám, hogy a sporttal korábban már
elkoptattam pár felső 
csigolyámat, a rendes biciklin fél nap után csillagokat látok. A 

Felső? Azt mivel érted el? És miért báncsa a bicikli? 
Sok évig voltam dobóatléta, elég komoly edzéseink voltak amik ott
dolgoztatták az embert. Volt pl. olyan, hogy a nyakam mögé kellett a
súlyzót feltenni jó sok súllyal megpakolva, és terpeszben guggolva
jobbra-balra forgatni a felsőtestemet. De már általános iskolás
korunkban 80-90 kilóval fekvenyomtunk, vagy másikkal a nyakunkban
guggolgattunk, ez azért hosszú távon megviseli, különösen a növésben
lévő csontrendszert. De a vádlierősítés, amikor a válladon van 200
kiló, és úgy emelkedsz-süllyedsz lábujjhegyen, az függőlegesen ad a
gerincoszlopnak rendesen.


Ja persze sejtem, a mai biciklik között talán egy sincs,
ami olyan régi fajta, parasztbicikli, amin öregasszonyok is tudnak kb
függőleges testtel ülni. Nekem ez külön bajom, anatómiai hiba: a
törzs/kar hossz arányom miatt a mai bicajokon a kezem annyira meg van
terhelve, hogy csak percekig bírom. Az elengedett kormány meg háááát,
az nem az én műfajom. Aztán a nyerek a másik... 

Nekem egy régi russzki versenybringám van. Lehet egyébként kapni (azt
hiszem országúti biciklinek hívják, múltkor láttam a Hervisben több
félét) olyan biciklit, aminek egyenes a kormánya, és nem az a széles
MTB kerék van rajta, és nem az a döntött testhelyzet, ami a
versenybiciklin. Lehet, hogy ha vennék egy ilyet, megoldódna a
problémám, a versenybringánál nagyon a vállakon van a testsúly.




Szerintem autósok közé autóval kell menni. :-) Mármint, ha ők is
autóval vannak. 


Mi még úgy tanultuk, hogy a járda a gyalogosé, biciklizni az úttesten
kell. ezek a mai bicikliutak amúgy sem alkalmasak rendes biciklizésre.
Van ugye, amelyik a járdából lett lekanyarítva, tök rossz. Aztán a
legtöbb csak egy darabig bicikliút, aztán kénytelen vagy kimenni az
úttestre. Aztán ott a kereszteződések problémája, sokszor én, mint
autós sem tudom, éppen kinek van elsőbbsége. És akkor olyan dolgokról
nem beszélve, mint a bicikliúton egymás mellett 3-an bringázók, az ott
kutyát sétáltató nénikék, a szétnézés nélkül keresztbe átsétáló
szerelmesek stb.

Visszatérve a szabályokra: Itt nálunk a Mogyoródi út az 2x2 sávos, ebbe
kapcsolódik a Báróczy utca, mint egy 'T' szára. A mogyoródi járdájából
lehasították a bicikliutat, és ott, ahol a Báróczy becsatlakozik, a
Báróczy-ra ki is tették az elsőbbségadás táblát, a biciklis
kiegészítéssel. Tehát ha a Báróczyról kanyarodok a Mogyoródira, akkor
elsőbbséget kell adnom a bringás részére. De ugyanez visszafelé nincs
kitáblázva, tehát ha valaki a Mogyoródiról lekanyarodik, az honnan
tudhatná, hogy ott van egy bicikliút is, aminek elsőbbséget kellene
adnia? Az úttesten ott van a sárga felfestés, ami a bicikliutat
mutatja, de az kopott is, szürkületben egyáltalán nem látszik, de
sokszor az 'A' oszlop (légzsákkal ugye) a kanyarodás alatt végig
takarja a biciklistát, sőt az embernek még figyelni kell a szemből
jövők 2 sávját is balra kanyarodáskor. Remélem, érthetően írtam le a
helyzetet.


Gábor 


      
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20090504/5ccc215a/attachment.html>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról