[Epitesz-barkacs] rekumbens kerékpár

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Május. 3., V, 14:36:45 CEST


2009.05.03. 13:55 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Acs Gabor wrote:
> A háromkerekűnél evidens, de a kétkerekünél hogy megy az elindulás 
> konkrétan?
>
Azt nem próbáltam.

>>> problémám, hogy a sporttal korábban már elkoptattam pár felső
>>> csigolyámat, a rendes biciklin fél nap után csillagokat látok. A
>
> Felső? Azt mivel érted el? És miért báncsa a bicikli? 
Sok évig voltam dobóatléta, elég komoly edzéseink voltak amik ott 
dolgoztatták az embert. Volt pl. olyan, hogy a nyakam mögé kellett a 
súlyzót feltenni jó sok súllyal megpakolva, és terpeszben guggolva 
jobbra-balra forgatni a felsőtestemet. De már általános iskolás 
korunkban 80-90 kilóval fekvenyomtunk, vagy másikkal a nyakunkban 
guggolgattunk, ez azért hosszú távon megviseli, különösen a növésben 
lévő csontrendszert. De a vádlierősítés, amikor a válladon van 200 kiló, 
és úgy emelkedsz-süllyedsz lábujjhegyen, az függőlegesen ad a 
gerincoszlopnak rendesen.

> Ja persze sejtem, a mai biciklik között talán egy sincs, ami olyan 
> régi fajta, parasztbicikli, amin öregasszonyok is tudnak kb függőleges 
> testtel ülni. Nekem ez külön bajom, anatómiai hiba: a törzs/kar hossz 
> arányom miatt a mai bicajokon a kezem annyira meg van terhelve, hogy 
> csak percekig bírom. Az elengedett kormány meg háááát, az nem az én 
> műfajom. Aztán a nyerek a másik...
Nekem egy régi russzki versenybringám van. Lehet egyébként kapni (azt 
hiszem országúti biciklinek hívják, múltkor láttam a Hervisben több 
félét) olyan biciklit, aminek egyenes a kormánya, és nem az a széles MTB 
kerék van rajta, és nem az a döntött testhelyzet, ami a versenybiciklin. 
Lehet, hogy ha vennék egy ilyet, megoldódna a problémám, a 
versenybringánál nagyon a vállakon van a testsúly.


>
> Szerintem autósok közé autóval kell menni. :-) Mármint, ha ők is 
> autóval vannak.
>

Mi még úgy tanultuk, hogy a járda a gyalogosé, biciklizni az úttesten 
kell. ezek a mai bicikliutak amúgy sem alkalmasak rendes biciklizésre. 
Van ugye, amelyik a járdából lett lekanyarítva, tök rossz. Aztán a 
legtöbb csak egy darabig bicikliút, aztán kénytelen vagy kimenni az 
úttestre. Aztán ott a kereszteződések problémája, sokszor én, mint autós 
sem tudom, éppen kinek van elsőbbsége. És akkor olyan dolgokról nem 
beszélve, mint a bicikliúton egymás mellett 3-an bringázók, az ott 
kutyát sétáltató nénikék, a szétnézés nélkül keresztbe átsétáló 
szerelmesek stb.

Visszatérve a szabályokra: Itt nálunk a Mogyoródi út az 2x2 sávos, ebbe 
kapcsolódik a Báróczy utca, mint egy 'T' szára. A mogyoródi járdájából 
lehasították a bicikliutat, és ott, ahol a Báróczy becsatlakozik, a 
Báróczy-ra ki is tették az elsőbbségadás táblát, a biciklis 
kiegészítéssel. Tehát ha a Báróczyról kanyarodok a Mogyoródira, akkor 
elsőbbséget kell adnom a bringás részére. De ugyanez visszafelé nincs 
kitáblázva, tehát ha valaki a Mogyoródiról lekanyarodik, az honnan 
tudhatná, hogy ott van egy bicikliút is, aminek elsőbbséget kellene 
adnia? Az úttesten ott van a sárga felfestés, ami a bicikliutat mutatja, 
de az kopott is, szürkületben egyáltalán nem látszik, de sokszor az 'A' 
oszlop (légzsákkal ugye) a kanyarodás alatt végig takarja a biciklistát, 
sőt az embernek még figyelni kell a szemből jövők 2 sávját is balra 
kanyarodáskor. Remélem, érthetően írtam le a helyzetet.


Gábor
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://lists.javaforum.hu/pipermail/epitesz/attachments/20090503/39b2b826/attachment.html>


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról