[Epitesz-barkacs] porszivo motor

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Május. 7., Cs, 17:06:36 CEST

Moczik Gabor  <pm_levlista at progzmaster.hu> 2009.05.07. 16:36:26 +2h-kor írta:

> Amit én láttam az egy se siklócsapágyas volt, hanem a kommutátor oldalon
> mezei 608-as, a lapát oldalon 608-as vagy 609-es porvédős csapágyak voltak
> benne. Ezeknek a határfordulatszáma 34-38ezer RPM körül van.
>
> Most javítottam egy porszívót. Süvített, és a kommutátoron égett volt két
> szelet. Ez eléggé furcsa, mindenesetre kicseréltem a csapágyakat,
[...]
> Ez jelen pillanatban selejtnek minősíthető, mert aki itt helyben kommutátor
> cserét vállal, minimum 20ezret kér a munkáért, legutóbb tekercseléssel
> [...]

hát azt hiszem, megtaláltam az olcsóbb módját:

gagyitron "félkezes flex" akciósan volt 1800 (egyezernyolcszáz) vettem belőle 3-at
(de pl. márkás peugeot flexhez sem lehetett szénkefét kapni, emiatt durrantam el :-( )
csak a szénkefepótlás miatt is ajánlatosnak bizonyult megvenni

ha meg megdöglik a kommutátoros rész, azonnal van pótlásom....