[Epitesz-barkacs] Kerti csap szekreny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 13., Sze, 17:26:04 CEST

szepygab at gmail.com wrote:

> Igazabol a villanybojler a kritikus pont. A csepegoszelepben
> visszacsaposzelep is van, tehat nem tud visszfele leurulni. A

Megoldás: ezt a visszacsapó szelepet kell eltüntetni, és a bojlert
hálózati nyomáson üzemeltetni. Előnye (asszem már írtam) a meleg és a
hideg át azonos nyomáson lesz, és nem változik a vételi helyen a
beállított keverési arány attól, hogy máshol is nyitnak csapot.
Másik előny, hogy a nyomás garantált, semmiképpen nem fog megnőni, annyi
lesz, mint ami a hálózati. Arra meg egész jófajta berendezésekkel
vigyáznak.

Ha van visszacsapó szelep, meg lefújó szelep, akkor nyomáscsökkentő is
kell. Ha az nincs, akkor a lefújó szelep (csepegtető a melegedés miatt)
biztosan nagyobb bojlernyomást generál, mint a hálózati víznyomás. Szóval
a bojlerre káros.

Amire vigyázni kellhet, hogy ha a bojlerben forró víz van, és megtörténik
a leeresztése, akkor az a víz a hideg hálózaton fog lemenni, tehát nem
lehet olyan csőrész, ami nem bírja ezt a hőfokot. Anyagilag célszerűbb
elhasználni a vizet, és úgy leereszteni.