[Epitesz-barkacs] parabola forgatasa?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Május. 16., Szo, 11:54:10 CEST

SirLeslie wrote:

> Én ablaktörlő motort alakítottam át, mert abból csak a + szál van
> kivezetve a,

:-) Ez egy tizenezerszer nagyobb motorteljesítmény, mint ami kell. :-)

Persze megértem, hogy ennek készen van egy jó kis áttétele, kevesebbet
kell vele tökölni, és szabad ezt a motort is jó alacsony fordulaton
járatni. Inkább szakaszos üzem lesz belőle, mert ez a motor nem indul el
másfél amper alatt, akkor viszont, mivel legyőzte a surlódásokat, ugrik.
Szóval ide alkalmas lesz, de pl távcsőkövetőnek csak nagy áldozatok
(csapágycserék, ixr kompenzált hajtás...) árán.

Lehet, hogy a vezérlést úgy lehetne jó egyszerűen megoldani, hogy egy
vekker kismutatóját venni alapjelnek. Még elég pontos is lenne. :-) Csak
ez körbe akarna fordulni teljesen, de ha ez megoldható, hogy tehesse,
akkor nincs probléma. A vekkert is motorkával lehetne állandó felhúzott
állapotban tartani.

Tudom, nem olyan elegántos, mint az elektronikus, netán DCF órával működő
cucc.

Aztán lehet olyat is művelni, hogy a céltárgy mellett 4 db fényérzékelő
van, és ezek vezérlik a bólintást is, meg a körbeforgást is. Ekkor is kell
a folyamatos járás, mert felhős időben elcsesződik az érzékelés.

Ha fix a melegítendő tárgy úgy, hogy nem ő van a forgáspontban, akkor
persze a tükröt másképp kell forgatni, fele fordulatszámmal. Ekkor persze
nem lesz optimális a megvilágítás végig.

Ha a forgáspontban van a céltárgy, akkor a hőelvezető cumóknak csak a
bólintásból származó mozgást kell kibírniuk, tehát a csövek csak ennyire
kell, hogy flexibilisek legyenek.

Ha tök fix a céltárgy, akkor a bólintás forgástengelyének is rajta kell
kereszülmennie. Na ekkor már a mechanika bonyolultabb, de nem kell a
csöveket hajlítgatni, tök fix lehet mindene.

Jó játék ez, akárhogy is. Majd én is szívesen nézegetek képeket. :-)