[Epitesz-barkacs] vizfuggony es lift :-)

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Május. 16., Szo, 15:54:18 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:

> ha egy kis mini vízesésben zuhog lefelé a víz, és a levegő azok között jön át
> (evaporatív ? hűtés) szerintem a levegő lehül

A paratartalom egy ido utan pedig konvergal a 100%-hoz...
Csak inteziv szelloztetessel mukodik.

> egy olajos  ketyere csendes lenne
>
> mondjuk egy hűtőszekrény kompresszora csendes, és tud 16 bar-t
> lakásban 240 kilót kellene emelni, ehhez 15cm2 dugattyúfelület elég lenne
> (ez kb 5cm átmérő)
>
> bár 250 kg-ot 5,5m magasságig 15ezerért Einhell drótosemelő dupladróttal
> is tudná (1drótossal meg 250 kilós is kapható, és egy 5mm-es sordony sem lenne feltünő)

A liftnek nem a legbonyolultabb resze, hogy hogyan emel meg 250 kilot, hanem
az ajto, liftakna, a sin, es a biztonsagi fek (ami X gyorsulasnal
mechanikusan megfogja a kocsit).

Innentol hogy hogyan huzod vagy nyomod fel, az mondhatjuk hogy reszlet kerdes.

Emelni hidraulikaval kell, hutokompresszor nem jo, tovabba nem a 16 bar a
kulcskerdes, ezt bicikli pumpaval is elo lehet allitani, hanem hogy mennyi
ido alatt. Ha 2 perc alatt ersz fel, annyi ido alatt bottal is felbotorkalsz
a lepcson.

deltaW = m*g*delta_h, P=W/t
h=3m, m=250kg, t=5s (hogy ertelme legyen...)
--> P = 1.47 kW

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))